عربستان سعودی یک میلیارد دلار در عراق سرمایه‌گذاری می‌کند

این پروژه قرار است بزرگ‌ترین مرکز خرید عراق باشد و ۴۰۰۰ آپارتمان و ۲۵۰۰ ویلای مسکونی را نیز شامل می‌شود

مرکز خرید «خیابان بغداد» دارای کافه، رستوران و همچنین دفاتر تجاری بزرگ‌ترین شرکت‌های عراقی خواهد بود‌ـ BANDAR AL-JALOUD/AFP

عبدالعزیز الشمری، سفیر عربستان سعودی در عراق، از امضای قرارداد سرمایه‌گذاری هنگفتی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خبر داد.

به گزارش سعودی گازت به نقل از سفیر عربستان سعودی، این پروژه سرمایه‌گذاری عظیم به ارزش یک میلیارد دلار در منطقه الرفیل در نزدیکی فرودگاه  بغداد واقع شده است.

شمری که با «اینا»، خبرگزاری دولتی عراق، صحبت می‌کرد، گفت این پروژه قرار است بزرگ‌ترین مرکز خرید عراق باشد.

مرکز خرید «خیابان بغداد» دارای کافه، رستوران و همچنین دفاتر تجاری بزرگ‌ترین شرکت‌های عراقی خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پروژه «خیابان بغداد» ۴۰۰۰ آپارتمان و ۲۵۰۰ ویلای مسکونی را نیز شامل می‌شود.

شمری با اشاره به گسترش و تقویت روابط عربستان سعودی و عراق، گفت: «امروز، با بازدید گروه مرکز پزشکی ملک سلمان از بغداد، شاهد ثمره واقعی روابط دو کشور بودیم.»

سفیر عربستان سعودی متذکر شد که این دیدار اولین دیدار تخصصی محسوب می‌شود و از این طریق متبحرترین پزشکان عربستان سعودی و بهترین پزشکان عراق تجربیاتشان را در اختیار یکدیگر گذاشتند و افزود «این اولین ثمره است».

او همچنین خبر داد که دیدارهای بعدی اقتصادی و فرهنگی خواهند بود و گفت: «ما به برادران عراقی قول می‌دهیم که در مرحله بعدی شاهد شتاب گرفتن فعالیت‌ها میان عربستان سعودی و عراق باشند.»

شمری در ادامه افزود:«این مرحله‌ای مهم برای سرمایه‌گذاری خواهد بود که با تلاش‌ها و رهنمودهای محمد السودانی، نخست‌وزیر عراق، ممکن شده است.»

بیشتر از جهان