برنده اسکار از شب قتل پدر به دست مادرش گفت

شارلیز ترون زمانی‌ که فقط 15 سال داشت، از سوی پدرش تهدید به مرگ شد

 شارلیز ترون متولد آفریقای جنوبی‌ست و تجربه زندگی در دوره آپارتاید را دارد - John Lamparski/Getty Images/AFP

در سال 1991، زمانی که ترون هنوز 15 سال داشت، یک شب که پدرش مست به خانه آمده بود، سلاحی را به سمت ترون و مادرش نشانه رفت. در آن زمان ترون همراه با خانواده‌اش در مزرعه‌شان در نزدیکی ژوهانسبورگ زندگی می‌کرد.

این برنده جایزه اسکار، در گفت‌وگویی با شبکه «ان پی آر» گفت: «پدرم به قدری مست بود که وقتی تفنگ به دست به خانه آمد، حتی نمی‌توانست روی پاهایش بایستد. من و مادرم در اتاق خوابِ من بودیم و پدرم می‌خواست وارد اتاق شود، اما ما به در تکیه دادیم تا مانع ورود وی به اتاق شویم. پدرم یک گام به عقب برداشت و سه گلوله به سمت در شلیک کرد. هیچ‌کدام از گلوله ها به ما نخورد. چیزی که فقط یک معجزه بود.»

مادر ترون، گِردا، با کُشتن همسرش، چارلز، به این تهدید پایان داد. شلیک به چارلز، به عنوان عمل دفاع از خود محسوب شده و هیچ اتهامی متوجه گردا نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ستاره بازیگری اهل آفریقای جنوبی که در فیلم جدیدی به نام «Bombshell» در نقش «مگین کِلی» ظاهر شده، تاکید کرد که از صحبت درباره آن اتفاق احساس شرم نمی‌کند، چون معتقد است که هرچه بیشتر درباره این مسائل صحبت شود، همه ما متوجه خواهیم شد که در برابر آن‌ها تنها نیستیم. او گفت فکر می‌کند این ماجرا همیشه برایش به مثابه داستانی بوده که به روند بزرگ شدن در کنار معتادان پرداخته و تاثیری را که چنین زندگی‌ای می‌تواند بر روی یک فرد داشته باشد، بازگو می‌کند.» او افزود که پدرش را فقط «به عنوان یک الکلی» می‌شناخت.

در جای دیگری در همین مصاحبه، ترون درباره دوران کودکی‌اش و بزرگ شدن در دوره «آپارتاید» صحبت کرد و فاش کرد که از سوی یک کارگردان مشهور سینما مورد آزار جنسی قرار گرفته.

فیلم «Bombshell» از 24 ژانویه در سینماهای بریتانیا به روی پرده خواهد رفت.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر