قهرمانی دوگانه پرسپولیس با شکست دوباره استقلال

شاگردان گل‌محمدی با برتری دو بر یک در وقت اضافه مقابل رقیب سنتی قهرمان جام حذفی شدند

با این شکست وضعیت نیمکت استقلال در فصل آینده هم نامعلوم است-ایلنا

پرسپولیس با برتری دو بر یک مقابل استقلال در فینال جام حذفی دوگانه‌اش را تکمیل کرد. شاگردان گل‌محمدی که دو هفته قبل قهرمان لیگ بیست‌و‌دوم شدند در این بازی بر رقیب سنتی‌‌شان برتری نسبی داشتند و دومین جام فصل را به دست آوردند. پرسپولیس در بازی برگشت لیگ هم موفق شده بود استقلال را شکست دهد و این دومین برد آنها مقابل تیم سا پینتو بود.
این بازی تحت تاثیر خبر حضور وریا غفوری، کاپیتان سابق استقلال در ورزشگاه آزادی و خداحافظی او از فوتبال میان مردم بود اما خبری از حضور او در ورزشگاه نرسید و مشخص نیست که بر او چه گذشته است.
سکوهای ورزشگاه آزادی برای تماشاگران بسیار ناامن است و فینال جام حذفی در شرایطی با حضور پرشمار تماشاگران برگزار شد که در بخش‌های بسیاری از ورزشگاه جان آنها در خطر بود.
استقلال که بعد از سوم شدن در لیگ برتر نمی‌خواست جام حذفی را هم از دست بدهد، شروع بهتری داشت. اولین فرصت جدی بازی در دقیقه ۲۱ بود که شوت محبی از زاویه بسته با اختلاف کمی بیرون رفت. چهار دقیقه بعد ارسلان مطهری از لبه محوطه جریمه شوت خوبی زد که با واکنش سریع بیرانوند به کرنر رفت. 
در دقیقه ۲۹ پرسپولیس روی دفع توپ اشتباه حردانی به گل رسید. مدافع راست استقلال سانتر حریف را به پشت محوطه جریمه دفع کرد و ترابی با شوتی سنگین توانست دروازه حسینی را باز کند. استقلال پیش از پایان نیمه اول هم یک فرصت خوب داشت، ولی شوت مهری با برخورد به تیر افقی به بیرون رفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


استقلال در نیمه دوم تلاش زیادی برای زدن گل تساوی داشت، ولی نتوانست موقعیت‌ خوبی به دست آورد. یکی از اتفاقات مهم این نیمه مصدومیت اشکان خورشیدی، داور بازی بود که وقفه‌ای طولانی بوجود آورد. پرسپولیس تا آخرین ثانیه‌های بازی توانست این برتری را حفظ کند و حتی می‌توانست با شوت ترابی که به تیر افقی خورد به گل دوم برسد، ولی استقلال سرانجام در یازدهمین دقیقه وقت اضافه به گل تساوی رسید. مرادمند، مدافع پیش‌تاخته آبی‌ها موفق شد بالاتر از مدافعان پرسپولیس سر بزند و دروازه بیرانوند باز شد.
دو تیم برای شروع وقت اضافه آماده می‌شدند که زاهدی‌فر، داور ذخیره که جای خورشیدی را گرفته بود بعد از مشورت با داور چهارم به سا پینتو کارت قرمز نشان داد. مشخص نشد که سرمربی پرتغالی استقلال چرا کارت قرمز گرفت، ولی این اتفاق وقفه‌ای چند دقیقه‌ای در بازی بوجود آورد و او پیش از خروج از زمین با هواداران حریف درگیری لفظی پیدا کرد.
در وقت اضافه بازی متعادل پیش می‌رفت تا اینکه پرسپولیس توانست در دقیقه ۱۱۰ روی یک ضربه ایستگاهی به گل برتری برسد. سانتر او از گوشه محوطه جریمه با عبور از شلوغی بازیکنان دو تیم در محوطه شش قدم مستقیم به درون دروازه رفت.
استقلال که انرژی زیادی صرف رسیدن به گل تساوی کرده بود، در زمان باقی‌مانده توانی برای جبران نداشت تا پرسپولیس به لطف گل عالیشاه قهرمان شود. این هفتمین قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی است و این تیم توانست با رکورد قهرمانی‌های استقلال برابری کند. گل‌محمدی هم بعد از دو قهرمانی با ذوب‌آهن توانست برای سومین بار قهرمان جام حذفی شود.
با این شکست وضعیت نیمکت استقلال در فصل آینده هم نامعلوم است. در روزهای گذشته بحث زیادی درباره تمدید قرارداد سا پینتو مطرح شد، ولی حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال در حاشیه فینال جام حذفی گفت که شرایط تمدید با مربی پرتغالی را قبول نکرده است: «هفته پیش با وکیل ساپینتو جلسه‌ای در رابطه با تمدید قرارداد گذاشتیم. در قرارداد ساپینتو بندی وجود دارد که برای فصل جدید باید ۷۲۰ هزار یورو به او پرداخت کنیم. مبلغ قرارداد را بالاتر برده بودند و مبالغی خواستند که من به خاطر منافع باشگاه قبول نکردم. آماده تمدید بودیم ولی مبالغ را بالا برده‌اند. وقتی که به ایران آمدند قراردادی به ارزش ۶۲۰ هزار یورو با یوروی ۳۰ هزار تومانی بستند اما الان با یوروی ۶۰ هزار تومانی مبلغ را بالا برده‌اند و من اگر قبول می‌کردم یک استراماچونی دیگر برای باشگاه ایجاد می‌شد.»

بیشتر از فوتبال