هوش مصنوعی چگونه دنیای مد را تغییر می‌دهد

بسیاری از جوان‌هایی که پشت در این کسب‌و‌کار گران مانده‌اند، امیدوارند که هوش مصنوعی به آن‌ها کمک کند

کارشناسان صنعت مد و خوش‌پوشی پیش‌بینی می‌کنند که ابزارهای هوش مصنوعی کارها را سریع‌تر و یکپارچه‌تر کند-instagram-/fashionweek.ai

هوش مصنوعی در ماه‌های گذشته به لطف ابزارهای جدید و کاربرپسند، سروصدای زیادی به پا کرده است. این پدیده دیگر به برنامه‌نویسان یا افرادی که می‌دانند چطور فرمان‌های درست به ربات‌ها بدهند، محدود نیست و استفاده از آن چنان آسان شده است که فقط چند قدم تا همه‌گیر شدن فاصله دارد.

درحالی‌که شاغلان دنیای مد اندکی با بدبینی به این فناوری‌ها می‌نگرند و نگران‌اند که مبادا شغلشان را از دست بدهند، بسیاری از جوان‌هایی که پشت در این کسب‌و‌کار گران مانده‌اند، امیدوارند هوش مصنوعی باعث شود بدون داشتن کارگاه و پرداخت‌های هنگفت برای لوازم کار و استخدام مدل‌های گرانقیمت، بتوانند مجموعه‌های خود را معرفی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مارس گذشته شرکت‌های ادوبی و کانوا، غول‌های دنیای طراحی، فناوری‌های جدید هوش مصنوعی ارائه کردند که به ترتیب، از تبدیل متن به ویدیو و طراحی‌های تبلیغاتی از صفر تا صد، پشتیبانی می‌کند، و این تازه شروع کار است.

زوفیا زویگلینسکا، گزارشگر دنیای مد، کاربردهای هوش مصنوعی را در تجارت خوشپوشی، چنین می‌بیند: 

هوش مصنوعی در خدمت مد

تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی را با که همکاری نایک از کفش‌های کتانی غیرواقعی تهیه شده بودند و هفته‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شدند، به خاطر آورید؛ این‌ها فقط یک نمونه از نحوه استفاده از هوش مصنوعی در جهان مد است.

کارشناسان صنعت مد و خوش‌پوشی پیش‌بینی می‌کنند که ابزارهای هوش مصنوعی کارها را سریع‌تر و یکپارچه‌تر می‌کنند و به طراحان امکان و فرصت می‌دهند که روی کارهای خلاقانه‌تر و حل مشکلات تمرکز کنند.

شخصی‌سازی فوق‌العاده

شخصی‌سازی از جمله موارد استفاده از هوش مصنوعی در صنعت مد بوده که به سود خرده‌فروشان است. شخصی‌سازی تاکنون تا حد زیادی از راه تقسیم کردن و گروه‌بندی مشتریان بر اساس علایق، گروه سنی یا موقعیت مکانی آن‌ها انجام شده است.

هوش مصنوعی می‌تواند چیزهایی که یک نشان تجاری دارد و آنچه می‌خواهد داشته باشد، با هم جفت کند. در برخی موارد، نتیجه این تلاش یک تصویر آماده انتشار است، و در دیگر موارد می‌تواند به طراحان کمک کند تا دریابند که در فیلمبرداری نهایی می‌خواهند به چه نتیجه‌ای دست ‌یابند.

تبلیغات تصویری و مجموعه‌های آماده ساخت

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند مشکلات مربوط به تجارت بصری را حل کند. نشان‌های تجاری همچنان که فروشگاه‌های بیشتری باز می‌کنند، به تجارت بصری نیز نیاز دارند که ضمن تبیین هویت نشان تجاری در سطح جهانی، با زمینه محلی هر فروشگاه نیز متناسب باشد. به دلیل هزینه بالا و محدودیت‌های زمانی، فروشندگان اصلی بصری به‌ندرت تک‌تک فروشگاه‌ها را در ناوگان یک نشان تجاری طراحی می‌کنند.

نشان‌های تجاری همچنین می‌توانند از فناوری هوش مصنوعی مولد برای ترکیب یادداشت‌ها، طرح‌ها و ایده‌ها به منظور ایجاد یک مجموعه استفاده کنند. با هوش مصنوعی می‌توان مجموعه‌ها را با دیدگاه‌های عملیاتی و مالی و نیز تجارت و بازاریابی ترکیب کرد تا مجموعه‌‌هایی با چنان قیمت و هزینه‌ای‌ درست کند که برای صاحب اثر پایدار، و برای مشتری مناسب باشد.

نشان‌های تجاری وب۳

برخی از نشان‌های تجاری وب۳، در حال حاضر هوش مصنوعی را در فرایندهای خلاقانه پیاده‌سازی می‌کنند. هوش مصنوعی مولد برای سرعت بخشیدن به کار توسعه کدنویسی استفاده می‌شود تا کدی ایجاد کند که بر اساس آن گردش کار بهینه شود. همچنین، از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

می‌توان از هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل تاریخچه تراکنش‌های زنجیره بلوکی یک NFT استفاده کرد تا بتوان مطمئن شد که NFT اصل است و تکراری نیست. همچنین، می‌توان محتوای هنر NFT را تجزیه‌وتحلیل کرد تا اطمینان حاصل شود که اصلی است و قوانین حق نسخه‌برداری را نقض نمی‌کند.

نمایش مد

حتی نمایش‌های مد که پیش‌تر نیز تا حدودی تغییر کرده‌اند، قرار است با هوش مصنوعی دستخوش تغییر شوند. پیش ‌از این، زمانی که در طول ۲۰۲۰ به دلیل محدودیت‌های مربوط به کووید-۱۹، دانش‌آموزان کالج مد لندن نمی‌توانستند کار نهایی خود را به نمایش بگذارند، شرکت فناوری نوظهور آژانس نوآوری مد با استفاده از فیلم‌های نمایش آرشیوی و داده‌های اسکلتی مدل‌های متحرک، یک نمایش مد مجازی روی صحنه ایجاد کرد. این پروژه امسال نیز دوباره طراحی شد تا شامل مدل‌های واقعگرایانه تصویری و هوش مصنوعی باشد و ۲۱ مارس از طریق لینکدین منتشر شد.

هوش مصنوعی سریع‌تر از متاورس است

در متاورس ترکیبی از بسیاری از چیزها باید به روشی درست کنار هم چیده شوند تا تجربه‌ای سطح بالا ایجاد کنند. این در مورد هوش مصنوعی صدق نمی‌کند. نرم‌افزار فعلی شما می‌تواند ویژگی‌هایی را اضافه کند که آن را بهبود می‌بخشد و به همین دلیل، چرخه تبلیغات کوتاه‌تری پدید می‌آید.

با توجه به اینکه شرکت‌ها به دلیل نگرانی‌های مربوط به رکود اقتصادی، قصد دارد هزینه‌ها را کاهش دهند، استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند برای کاهش هزینه‌های نیروی کار نیز استفاده شود.

بیشتر از مُد و زیبایی