تعداد خداباوران در آمریکا به کمترین رقم در طول تاریخ رسید

نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها نیمی از آمریکایی‌ها به خدا ایمان راسخ دارند و یک‌سوم آن‌ها هرگز به کلیسا نمی‌روند 

در حال حاضر کمابیش دو سوم از بزرگسالان ایالات متحده خود را مسیحی می‌دانند- SPENCER PLATT/Getty Images via AFP

بر اساس یک نظرسنجی جدید، اکنون بیشتر آمریکایی‌ها می‌گویند که اطمینان به وجود خدا ندارند.

نظرسنجی عمومی اجتماعی، که از سال ۱۹۷۲ گرایش‌های اجتماعی را در ایالات متحده ترسیم کرده است، نشان داد که کمتر از ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها در باور خود به وجود خدا تزلزل‌ناپذیرند.

این رقم در مقایسه با دو سوم بزرگسالان آمریکایی در سال ۱۹۹۳ و ۶۰ درصد آن‌ها در سال ۲۰۰۸ است که در آن زمان ایمان تزلزل‌ناپذیری داشتند.

گروه تحقیقاتی نورک (NORC) در دانشگاه شیکاگو در نظرسنجی انجام‌شده خود نشان داد که ۳۴ درصد از آمریکایی‌ها هرگز به کلیسا نمی‌روند که بالاترین رقم ثبت‌شده در پنج دهه اخیر است.

با این حال، فقط هفت درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که اصلا خدا را باور ندارند و تقریبا سه‌چهارم آمریکایی‌ها گفتند که به زندگی پس از مرگ اعتقاد دارند، رقمی که برای چندین دهه ثابت مانده است.

عضویت در کلیسا، حضور در آن و باورهای مذهبی ده‌ها سال است که کاهش یافته و در طول همه‌گیری کووید-۱۹ روند این کاهش سرعت گرفت.

بر اساس مطالعه مرکز تحقیقات پیو، در دهه ۱۹۹۰، تقریبا ۹۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی خود را مسیحی می‌دانستند.

کمابیش دو سوم از بزرگسالان ایالات متحده در حال حاضر خود را مسیحی می‌دانند و بیشتر تغییرات مربوط به آن‌هایی است که در کلیسا بزرگ شده‌اند و با بالا رفتن سن ارتباط خود را با آن قطع می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موسسه پژوهش‌های عمومی دینی (PRRI) مطالعه‌ای انجام داده است که نشان می‌دهد ۲۷ درصد از آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۲ ادعا می‌کردند هیچ‌گونه وابستگی مذهبی ندارند، در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۲۳ درصد و در سال ۲۰۰۸، ۱۶ درصد بوده است.

در همان زمان، تعداد آمریکایی‌هایی که به‌عنوان پروتستان‌های اوانجلیست سفید معرفی شدند از ۲۳ درصد در سال ۲۰۰۸ به ۱۳.۶ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

کاتولیک‌های سفید در مقایسه با ۱۶ درصد در سال ۲۰۰۸، در حال حاضر ۱۲.۶ درصد از جمعیت بزرگسال را تشکیل می‌دهند.

یک گروه که با در جهت مخالف روند نزولی حرکت می‌کند، پروتستان‌های غیرفرقه‌ای یا «نانز»‌ (nons) است.

نظرسنجی عمومی اجتماعی نشان داد «نانز» که معمولا در [مراسم] کلیساهای عظیم شرکت می‌کنند، ۱۵ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند و بعد از کاتولیک‌ها دومین گروه مذهبی بزرگ بودند.

کاهش میزان اعتقاد به مذهب در نسل‌های جوان‌تر بارزتر است.

مرکز بررسی زندگی آمریکایی در سال ۲۰۲۲ طی مطالعه‌ای نشان داد که ۳۴ درصد از نسل زد (Z) در مقایسه با ۲۹ درصد از نسل هزاره و ۲۵ درصد از نسل  ایکس (X) به هیچ کلیسایی وابسته نیستند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی دانشگاه شیکاگو، نظرسنجی عمومی اجتماعی که به‌صورت حضوری، آنلاین و مصاحبه‌های تلفنی انجام شد، پس از سرشماری ایالات متحده، دومین منبع اطلاعاتی معتبر برای دانشمندان علوم اجتماعی است.

© The Independent

بیشتر از جهان