کاهش شمار خداباوران در آمریکا

گالوپ: تعداد آمریکایی‌هایی که به خدا اعتقاد دارند، به پایین‌ترین حد در تاریخ این کشور رسید

در نظرسنجی جدید، ۱۷ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که به خدا اعتقاد ندارند - AFP

بر اساس نظرسنجی جدید موسسه گالوپ، تعداد آمریکایی‌هایی که می‌گویند به وجود خدا ایمان دارند، به کمترین میزان در نزدیک به ۸۰ سال گذشته، رسیده است.

به گزارش نیویورک پست،‌ نتایج یک نظرسنجی با عنوان «ارزش‌ها و باورها» که از ۲ تا ۲۲ مه ۲۰۲۲ انجام شد، نشان داد که ۸۱ درصد از مردم آمریکا به خدا اعتقاد دارند. این عدد نسبت به نظرسنجی سال ۲۰۱۷ که ۸۷ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته بودند به خدا ایمان دارند، شش درصد کاهش نشان می‌دهد.

نظرسنجی جدید گالوپ درباره میزان خداباوران نشان می‌دهد که در پاسخ به پرسش خداباوری در سال ۲۰۲۲، کمترین درصد از سال ۱۹۴۴ به دست آمده است.

در نظرسنجی جدید، ۱۷ درصد از آمریکایی‌ها گفتند که به خدا اعتقاد ندارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موسسه گالوپ پرسش درباره خداباوری از شهروندان آمریکایی را اولین بار در سال ۱۹۴۴، سپس در سال ۱۹۴۷ و بعد از آن دو بار در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، مطرح کرد. در آن سال‌ها، ۹۸ درصد پاسخ‌دهندگان به‌طور ثابت گفتند که به خدا ایمان دارند؛ اما زمانی که گالوپ نزدیک به پنج دهه بعد، در سال ۲۰۱۱، این سوال را مطرح کرد، آمار آمریکایی‌هایی که گفتند به خدا ایمان دارند، به ۹۲ درصد کاهش یافت.

نظرسنجی بعدی در سال ۲۰۱۳، نشان داد که اعتقاد به خدا بین مردم آمریکا به ۹۰ تا ۸۷ درصد کاهش یافته است. سه به‌روزرسانی بعدی بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ نیز حاکی از کاهش تعداد خداباوران بود تا اینکه در سال ۲۰۲۲، این میزان به ۸۱ درصد رسید.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که در سال‌های اخیر، اعتقاد به خدا در میان جوانان و افراد با گرایش سیاسی چپ، یعنی لیبرال‌ها و دموکرات‌ها، بیشترین کاهش را داشته است. گالوپ اعلام کرد در مقایسه با آمارهای سال ۲۰۲۲ نسبت به میانگین نظرسنجی‌ سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، کاهش اعتقاد به خدا در این گروه‌ها ۱۰ درصد یا بیشتر بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، میزان باور به خدا نزد محافظه‌کاران و بزرگسالان متاهل چندان تغییر نکرده است.

نظرسنجی گالوپ نشان داد گروه‌هایی که بیشترین کاهش در میزان اعتقاد به خدا را اعلام کرده‌اند عبارت‌اند از لیبرال‌ها (۶۲ درصد)، جوانان (۶۸ درصد) و دموکرات‌ها (۷۲ درصد). اعتقاد به خدا در میان محافظه‌کاران سیاسی (۹۴ درصد) و جمهوری‌خواهان (۹۲ درصد) بالاترین میزان است که به گفته گالوپ، می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که «مذهب یکی از عوامل اصلی اختلاف‌های سیاسی در ایالات متحده است».

بیشتر از جهان