آیا خرید کیف لوکس سرمایه‌گذاری خوبی است؟

ارزش اقلام مد لوکس مانند کیف‌های دستی، جواهرات و ساعت‌ در طول زمان افزوده می‌شود

کیف‌های کلاسیک شانل و هرمس به‌طور معمول ارزش بالایی دارند-facebook/sothebys

تمایل ستاره‌ها به انتخاب لباس، کیف و کفش خود از میان مجموعه‌های قدیمی، بازار اجناس دست‌دوم در مد سطح بالا را داغ کرده است.

کیف همیشه یکی از گزینه‌های موردتوجه برای اهالی مد -که دستی در سرمایه‌گذاری و خریدوفروش مجموعه‌های قدیمی دارند- بوده است. اگر به‌عنوان یک علاقه‌مند مد می‌خواهید شانس خود را در این بازار و سرمایه‌گذاری در این بخش بیازمایید، نکاتی هست که باید به آن توجه کنید.

آیا کیف لوکس واقعا سرمایه‌گذاری خوبی محسوب می‌شوند؟

تنها در دهه گذشته، قیمت یک کیف کلاسیک شانل ۱۰۰درصد افزایش ‌یافته است و آن را نه‌تنها برای طرفداران مد، بلکه برای سرمایه‌گذاران نیز به یک کالای پرطرفدار تبدیل کرده است.

در واقع رشد قیمت آن، هم نسبت به بازار سهام و هم طلا، بهتر عمل کرده است و هیچ نشانه‌ای از کاهش آن دیده نمی‌شود و این فقط مخصوص شانل نیست – سایر کیف‌های طراح، جواهرات و ساعت‌ها همگی با گذشت زمان در حال افزایش قیمت‌اند.

نویسنده ساوت چاینا مورنینگ چند نکته تخصصی را برای خرید به قصد سرمایه‌گذاری از خانه‌های مدی مانند دیور، شانل، هرمس و دیگران، برای تازه‌کارها فهرست کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ارزش اقلام مد لوکس مانند کیف‌های دستی، جواهرات و ساعت‌ در طول زمان افزوده می‌شود.

کارشناسان این حوزه معمولا به تازه‌کارها پیشنهاد می‌کنند بسیار محتاط باشند، چون اغلب اوقات یک انتخاب نادرست فقط پول شما را هدر می‌دهد.

کیف‌های کلاسیک شانل و هرمس به‌طور معمول ارزش بالایی دارند، اگر در انتخاب چیزی تردید دارید، از رنگ‌های اصلی شروع کنید و در ادامه به سراغ رنگ‌های خنثی بروید.

یک کالای اصلی را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، کیف سدل دیور هر ۲۰ سال یک بار مد روز است، درحالی ‌که کیف کلاسیک شانل فلپ هرگز از مد نمی‌افتد.

اگر روی یک کالای مد روز سرمایه‌گذاری می‌کنید، این احتمال وجود دارد که نتوانید آن را برای سال‌ها، اگر نه دهه‌ها، بفروشید.

۲. قطعات لوکس منحصربه‌فرد و محدود همچنان می‌توانند ارزش خود را افزایش دهند، مانند هیمالیا برکین (Himalaya Birkin)، یکی از گران‌ترین کیف‌های تمام دوران که در حراجی به قیمت بیش از ۴۴۰ هزار دلار آمریکا فروخته‌ شده است.

۳. از طرح‌ها و رنگ‌های خنثی استفاده کنید، زیرا همیشه خواستنی‌اند. این یک شرط اساسی است، زیرا مانند یک رنگ یا الگوی خاص نیست که اصطلاحا از مد بیفتد و فروش سرمایه شما را در مرحله بعدی دشوار کند.

۴. حتما گواهی اصالت و بسته‌بندی اصلی را نگه ‌دارید، چون ممکن است به شما در اثبات اصالت کالای خود در هنگام فروش مجدد کمک کند.

۵. فقط اقلامی را بخرید که متناسب با بودجه شما باشد، حتی اگر اطمینان دارید که می‌توانید با فروش مجدد آن‌ها ثروت زیادی به دست آورید. هرگز برای این سرمایه‌گذاری پول قرض نکنید.

۶. کیف‌های لوکس هرگز نباید اولین گزینه شما برای سرمایه‌گذاری باشد. این قطعات باارزش، یک جایگزین عالی برای سهام و اوراق قرضه‌اند، اما در حالت ایده‌آل باید بخشی از یک سبد سرمایه‌گذاری گسترده‌تر و متنوع‌تر باشند.

بیشتر از اقتصاد