تیم عربستان سعودی برنده ۲۷ جایزه در نمایشگاه بین‌المللی علوم و مهندسی شد

نمایشگاه بین‌المللی علوم و مهندسی «رجنرون» بزرگ‌ترین رقابت تحقیقات علمی و نوآوری دانش‌آموزی است

دستاوردهای امسال، تعداد کل جوایز عربستان سعودی در نمایشگاه بین‌المللی علوم و مهندسی را به عدد ۱۳۳ رساند  ـ SPA

گروه دانش‌آموزان اعزام‌شده از طرف عربستان سعودی به نمایشگاه بین‌المللی علوم و مهندسی «رجنرون» (Regeneron) در ایالات متحده آمریکا، موفق شدند ۲۷ جایزه از جمله ۲۳ جایزه اصلی و چهار جایزه ویژه این نمایشگاه را از آن خود کنند.

به گزارش عرب نیوز، تازه‌ترین دوره نمایشگاه بین‌المللی علوم و مهندسی رجنرون که بزرگ‌ترین رقابت تحقیقات علمی و نوآوری دانش‌آموزی است، با بیش از ۱۸۰۰ شرکت‌کننده از بیش از ۷۰ کشور جهان در روزهای ۱۳ تا ۱۹ مه در ایالات متحده برگزار شد.

در این رویداد علمی، دانش‌آموزان عربستان سعودی موفق شدند عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود به نمایش بگذارند. آن‌ها در بخش جوایز اصلی، دو جایزه مقام اول، هفت جایزه مقام دوم، هفت جایزه مقام سوم و هفت جایزه مقام چهارم را کسب کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در رشته شیمی، پروژه‌ دانش‌آموزی از عربستان با عنوان «الکتروکاتالیست مبتنی بر چارچوب فلزی آلی برای تولید هیدروژن آب دریا» مقام اول را کسب کرد. جایزه اول در رشته مهندسی محیط زیست نیز به دانش‌آموز دیگر اعزامی از عربستان اهدا شد.  

جوایز مقام دوم نیز در رشته‌های انرژی، پزشکی و علوم بهداشتی، شیمی، مهندسی پزشکی، علوم زمین و محیط زیست به دانش‌آموزان نخبه عربستانی رسید.

همچنین جوایز مقام سوم به دانش‌آموزان اعزام‌شده از آموزش و پرورش عربستان در رشته‌های انرژی، پزشکی، مهندسی محیط زیست، علم مواد و علوم گیاهی تعلق گرفت. جوایز رتبه چهارم نیز به برخی دیگر از این محققان جوان در رشته‌های فناوری مهندسی، ربات‌ها و دستگاه‌های هوشمند، علوم اجتماعی و رفتاری، علوم محیطی، علوم مواد و علوم گیاهی رسید.

دستاوردهای امسال، تعداد کل جوایز برنده‌شده از طرف نمایندگان عربستان سعودی در نمایشگاه بین‌المللی علوم و مهندسی رجنرون را به عدد ۱۳۳ رساند (۹۲ جایزه اصلی و ۴۱ جایزه ویژه). این در حالی است که عربستان سعودی از سال ۲۰۰۷ در این رویداد علمی شرکت می‌کند.

نمایندگان اعزامی عربستان سعودی به ایالات متحده برای شرکت در این نمایشگاه، از تلاش‌های ریاض به منظور دستیابی به اهداف و ابتکارات چشم‌انداز ۲۰۳۰ قدردانی کردند. به گفته آن‌ها، بهبود توانایی‌های دانش‌آموزان مطابق با آخرین روش‌های علمی، شناسایی و پرورش استعدادهای جوان سبب شده است که چنین جوایزی به دست بیاید.

آن‌ها همچنین ابراز امیدواری کردند که راه‌حل‌های دانش‌آموزان نخبه عربستان سعودی بتواند راه‌حل‌هایی برای توسعه پایدار عربستان سعودی و همچنین کشورهای دیگر فراهم کرده و به بهبود وضعیت زندگی همه بشریت کمک کند.

بیشتر از جهان