شاهزاده رضا پهلوی درباره سیاست «حمایت حداکثری» با قانونگذاران آمریکایی ملاقات کرد

شاهزاده رضا پهلوی با سناتور دمکرات ریچارد بلومنتال، و جو ویلسون، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا ملاقات کرد

شاهزاده رضا پهلوی روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت (۱۸ مه) از دیدار و گفت‌وگو با سناتور ریچارد بلومنتال و جو ویلسون، عضو مجلس نمایندگان در کنگره آمریکا خبر داد. 

او ضمن انتشار عکس‌هایی از دیدار با ریچارد بلومنتال، سناتور دموکرات ایالت کنتیکت، در توییتی نوشت: «خرسندم که دعوت نوفدی را پذیرفتم و در چارچوب کارزار آنان در آوردن تلاش ایرانیان برای حقوق بشر و دموکراسی به خط مقدم کنگره آمریکا، به تیم آنان پیوستم.»    

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده رضا پهلوی دیدار و گفت‌وگو با سناتور بلومنتال را «مفید» توصیف کرد و گفت که با او درباره نقش رهبری ایالات متحده در پیشبرد سیاست حمایت حداکثری از مردم ایران مذاکره کرده است

شاهزاده رضا پهلوی همچنین روز پنجشنبه در راستای پیشبرد سیاست حمایت حداکثری از جنبش آزادی‌خواهانه مردم ایران در مقابله با جمهوری اسلامی، با جو ویلسون، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کارولینای جنوبی، ملاقات کرد. او نوشت: «درباره تغییرات دموکراتیک در ایران در راستای امنیت ملی آمریکا و امنیت ژئوپلتیک جهانی بحثی گسترده داشتیم.»

جو ویلسون نیز در توییتی نوشت: «در دیدار با ولیعهد رضا پهلوی و اعضای نوفدی درباره مسئله مهم حقوق بشر در ایران و دموکراسی برای مردم ایران گفت‌وگو کردیم.»

نوفدی، اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران، سازمانی مستقر در شهر واشنگتن است و پیشتر در ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ (۱۳ مارس) نشستی را با عنوان «حمایت حداکثری؛ راه سوم برای سیاست‌گذاری ایران» در واشنگتن برگزار کرد.

در آن نشست شاهزاده رضا پهلوی در سخنانی گفت که اگر در ایران یک حکومت دموکراتیک تاسیس شود، این کشور دیگر به عنوان یک کشور دردسرساز در جهان عمل نخواهد کرد و در مقام کشوری حامی صلح ظاهر خواهد شد. 

در آن نشست نوفدی طرح ۱۵ ماده‌ای «حمایت حداکثری از مردم ایران» را معرفی کرد و گفت که مذاکره و جلب حمایت مقام‌های ایالات متحده آمریکا از آن را در دستور کار دارد. 

نوید محبی، مدیر کنشگری در اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران، در توییتی درباره دیدارهای روز پنجشنبه  شاهزاده رضا پهلوی با سناتور بلومنتال و عضو مجلس نمایندگان ویلسون نوشت: «در ادامه تشریح و معرفی کارزار حمایت حداکثری، نوفدی افتخار میزبانی و دعوت از شاهزاده به جهت بحث و گفت‌وگو درباره این موضوع با سناتورها و نمایندگان ارشد را داشت.»

محبی افزود که نوفدی قصد دارد دعوت‌های اینچنینی از دیگر چهره‌ها و فعالان ایرانی را در کنگره آمریکا، ادامه دهد.