دادگاه تجدیدنظر در فرانسه محکومیت سارکوزی را تایید کرد

سارکوزی یک سال از مدت حبس را در منزل و تحت نظارت الکترونیکی سپری خواهد کرد

سارکوزی 68 سال دارد و از سال 2007 تا 2012 به‌عنوان رئیس‌جمهور فرانسه کار کرده است- CNN

دادگاه تجدیدنظر در فرانسه محکومیت نیکولا سارکوزی، رئیس ‌جمهوری اسبق این کشور، را به سه سال زندان، شامل یک سال حبس قطعی و دو سال تعلیقی، تایید کرده است. سارکوزی در این پرنده به «فساد مالی» و «اعمال نفوذ» متهم شده بود. 

هنگام قرائت این حکم، سارکوزی در دادگاه تجدیدنظر حضور داشت. بنا به این حکم، او یک سال از مدت حبس را در منزل و تحت نظارت الکترونیکی سپری خواهد کرد، اما دو سال محکومیت باقیمانده جنبه تعلیقی خواهد داشت.  

ژاکلین لافونت، وکیل مدافع نیکولا سارکوزی، پس از اعلام حکم دادگاه گفت موکلش در نظر دارد درخواست فرجام‌خواهی خود را در قبال حکم صادره ارائه کند. 

فرجام‌خواهی، آخرین امکان قانونی نیکولا سارکوزی برای اعتراض به حکم صادره خواهد بود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سارکوزی ۶۳ سال سن دارد و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در مسند رئیس ‌جمهوری فرانسه بود. او از چهره‌های با نفوذ سیاست فرانسه است و تخلفات خود را انکار می‌کند. 

رئیس‌ جمهوری پیشین فرانسه متهم است با پایان دوره  ریاست‌ جمهوری‌اش با وساطت وکیل خود سعی کرده است به دادستان کل وقت، رشوه بدهد. گفته می‌شود هدف او از این کار، دستیابی به اطلاعات محرمانه در مورد تحقیقات دادستانی پیرامون تامین مالی کارزار انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۰۷ بوده است. 

سارکوزی متهم است که با این رفتار، استقلال قوه قضائیه فرانسه را به چالش کشیده است. وکیل او و دادستان وقت نیز هر یک به سه سال حبس محکوم شده‌اند که دو سال آن تعلیقی است.   

هفته گذشته دادستانی فرانسه از قضات خواسته بود که سارکوزی و ۱۲ تن دیگر را به اتهام دریافت میلیون‌ها یورو کمک مالی غیرقانونی برای مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۷ محاکمه و محکوم کنند.  

بیشتر از جهان