موج هوای داغ و کشنده استرالیا را در می‌نوردد

گرمای هوا در استرالیا بیش از سیل، طوفان و آتش‌سوزی قربانی می‌گیرد

مردم در مقابل فن‌های خنک‌کننده همراه با رطوبت در سیدنی/PETER PARKS / AFP

پیش‌بینی افزایش دمای هوا بین ۴۰ تا ۵۰ درجه در جنوب و شرق استرالیا، برخی مناطق را در وضعیت هشدار قرمز برای قشر آسیب‌پذیر قرار داده و این درحالی است که همچنان جنگل‌ها و مراتع در ایالت‌های نیوسوث‌ولز و کویینزلند در حال سوختن هستند.

به گزارش ای‌بی‌سی این هفته دمای هوا در شهرهای جنوبی استرالیا به بیش از ۴۰ درجه می‌رسد و برای ادلاید دمای ۴۶ درجه سانتیگراد در روز جمعه پیش‌بینی شده است.

افزایش دمای هوا به حدود ۴۵ درجه در بخش‌هایی از ایالت‌های استرالیای جنوبی،‌ویکتوریا، کویینزلند و نیوسوث‌ولز، خبر بدی برای آتش‌نشانان است که همچنان برای خاموش کردن آتش‌ در این مناطق تلاش می‌کنند. حتی پیش‌بینی می‌شود در برخی مناطق جنوب استرالیا دمای هوا به ۵۰ درجه سانتیگراد برسد.

«دیلی میل» با اشاره به اینکه موج هوای داغ در جنوب استرالیا کشنده است، به افراد مسن، بیماران و کودکان توصیه می‌کند در خانه بمانند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دمای هوا در برخی مناطق ایالت کویینزلند در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، ۱۰ درجه سانتیگراد بیشتر شده و احتمالا رکورد تازه‌ای از گرمای هوا در استرالیا به ثبت خواهد رسید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دمای ۵۰.۷ درجه سانتیگراد در دوم ژانویه ۱۹۶۰ در جنوب استرالیا، بیشترین دمایی بوده که تا کنون در این کشور به ثبت رسیده است.

موج هوای داغ در استرالیا در فصل تابستان در مقایسه با دیگر حوادث طبیعی مانند سیل و آتش‌سوزی قربانیان بیشتری می‌گیرد.

در فاصله سال‌های ۱۹۰۰ تا ۲۰۱۱ میلادی، ۴ هزار و ۵۵۵ نفر بر اثر گرمای هوای شدید جان خود را از دست داده‌اند. در همین مدت تعداد قربانیان سیل هزار و ۸۵۹ نفر و تعداد قربانیان طوفان هزار و ۲۱۶ نفر بوده است. همچنین ۵۲۵ نفر نیز در آتش‌سوزی‌های گسترده جنگل‌های استرالیا که پدیده‌ای متداول در این کشور به شمار می‌رود، جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر از جهان