مدیر یک روزنامه در ایذه با شلیک گلوله به قتل رسید

اکبر لیموچی مدیر روزنامه توسعه جنوب و از حامیان جمهوری اسلامی بود

یک مرد مسلح شامگاه جمعه با حمله به کافه‌ای در خیابان سلمان فارسی شهر ایذه، اکبر لیموچی را به گلوله بست‌ــ فارس

اکبر لیموچی، مدیر روزنامه توسعه جنوب در خوزستان، در یک حمله مسلحانه در ایذه کشته شد. بر اساس گزارش‌ها، یک مرد مسلح با ورود به یک کافه در شهر ایذه به این فعال رسانه‌ای حمله کرد و با شلیک گلوله او را به قتل رساند.

رکنا در شرح این حادثه نوشت که یک مرد مسلح شامگاه جمعه با حمله به کافه‌ای در خیابان سلمان فارسی شهر ایذه، اکبر لیموچی را به گلوله بست. لیموچی پس از انتقال به بیمارستان ایذه جان باخت.

صمد عباسی، رئیس مرکز اطلاع رسانی فراجا، در مورد نحوه وقوع حادثه و پیگیری‌های پلیس گفت: «عامل این جنایت سوار بر خودرو ال-۹۰ به محل جنایت آمد و با ورود به کافه، مقتول را به قتل رساند. تیم پلیس تحقیقات خود برای شناسایی عاملان این جنایت را آغاز کرده است.»

حسن سبزواری، بخشدار مرکزی ایذه، نیز کشته شدن این فرد را تایید کرد، اما بدون ارائه اطلاعاتی جدید، تنها اعلام کرد که تحقیقات نیروهای پلیس برای شناسایی متهم آغاز شده است.

محمد رسالتی، دادستان عمومی و انقلاب ایذه، نیز با اعلام اینکه حادثه در ساعت ۱۹ روز جمعه رخ داد، افزود: «به محض اطلاع از این حادثه، بازپرس ویژه قتل در صحنه جرم حاضر شد و تحقیقات مقدماتی را آغاز کرد. دستورات لازم برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان این پرونده صادر شده است.»

در پی این اتفاق، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده این مدیر رسانه‌ای و همکارانش، بر پیگیری دقیق موضوع تاکید کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیش از این برخی کاربران رسانه‌های اجتماعی اکبر لیموچی، معروف به حاج اکبر لیموچی، را یکی از حامیان حکومت در شهر ایذه معرفی کرده بودند. بر اساس گفته‌های اهالی ایذه، او به همراه برادرش، نوید لیموچی، پروژه‌های اقتصادی وابسته با حاکمیت را در این منطقه اجرا می‌کرد. نام او و برادرش در نامه‌های حمایتی از مسئولان محلی مانند فرماندار وقت مسجدسلیمان نیز به چشم می‌خورد.

یکی از اهالی ایذه در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی اعلام کرد: فعالیت‌های اقتصادی اکبر لیموچی اکثرا در شهرهای مسجدسلیمان، اهواز و ایذه صورت می‌گرفت. او با بسیج مستضعفان هم روابطی داشت و از طریق شرکت‌های اقتصادی و رسانه‌های در اختیارش با آن‌ها همکاری می‌کرد. برخی از شهروندان ایذه مدعی شده‌اند که هم‌زمان با سرکوب اعتراض‌های مردمی در ایذه او را با لباس محلی دیده‌اند که او با نیروهای امنیتی همکاری می‌کرد.

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که این قتل به دلیل مسائل خانوادگی رخ داده است؛ هم‌زمان برخی رسانه‌های محلی روی سیاسی بودن قتل لیموچی مانور می‌دهند.

حجم گسترده اعتراض‌ها در شهر ایذه و اهمیت این شهر در خیزش سراسری باعث افزایش حساسیت‌ها نسبت به این قتل شده است. کیان پیرفلک، یکی از شناخته‌شده‌ترین کودکان کشته‌شده در جریان خیزش سراسری، نیز اهل ایذه بود و در این شهر به دست نیروهای امنیتی کشته شد و با اینکه مادر کیان پیرفلک صراحتا اعلام کرد که شاهد بوده است نیروهای امنیتی به پسرش شلیک کرده‌اند، حکومت ایران عده‌ای از جوانان این شهر را به اتهام کشتن معترضان بازداشت کرده است. در این راستا عباس (مجاهد) کورکوری، از بازداشت‌شدگان ایذه، در خطر اعدام است.‌

علاوه بر کیان پیرفلک، چندین کودک و جوان دیگر ساکن ایذه نیز در اثر اصابت گلوله‌های ماموران سرکوبگر جمهوری اسلامی جان باختند. سپهر مقصودی و آرتین رحمانی از جمله دیگر کودکان کشته‌شده در این شهرند. ‌حامد سلحشور، محمود احمدی، سعید سعیدی، میلاد سعیدیان‌جو، ‌حمیدرضا شریعتی، دنیا فرهادی،‌ صائب سرقلی و علی مولایی از جمله کشته‌شدگان خیزش سراسری در ایذه‌اند.