لوید آستین: حکومت ایران ‌مانند کره شمالی تهدید مستمر محسوب می‌شود

مقام‌های ارشد پنتاگون: برای حفظ توان نظامی ایالات متحده لازم است که منابع مالی کافی تامین شود

لوید آستین و مارک میلی-ALEX WONG / Getty Images via AFP

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، ضمن مقایسه کردن حکومت‌های ایران و کره شمالی گفت، علاوه‌بر روسیه و چین، ایالات متحده به‌طور دائم و مستمر با تهدیدهای تهران و پیونگ‌یانگ نیز مواجه است، اما در برابر تمامی این تهدیدها آمادگی کافی دارد و هر زمان که لازم باشد عمل خواهد کرد.

وب‌سایت وزارت دفاع آمریکا شامگاه پنجشنبه ۱۱ ماه می (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲) به‌نقل از رئیس‌ پنتاگون نوشت: در چارچوب رویکرد راهبردی وزارت دفاع ایالات متحده، روسیه یک «تهدید جدی» به‌‌شمار می‌آید. بر این اساس، سیاست دفاعی آمریکا روی تقویت جناح شرقی پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) متمرکز شده است. به‌گفته آستین، ایالات متحده تا هر زمان که لازم باشد و طول بکشد در کنار اوکراین می‌ایستند و از این کشور در برابر تهاجم نظامی روسیه دفاع خواهد کرد.

در عین حال، به‌گفته وزیر دفاع آمریکا، نیروهای نظامی ایالات متحده در برابر سایر تهدیدات، از جمله تهدیدهای مستمر حکومت‌‌‌های ایران و کره شمالی، هم آمادگی لازم دارند و در صورت نیاز پاسخ می‌دهند.

لوید آستین، حمله هوایی ماه مارس گذشته نیروهای آمریکایی علیه مواضع و تاسیسات نیروهای نیابتی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه را نمونه‌ای از توان، آمادگی و اراده نظامی ایالات متحده، برای دفاع از منافع و تهدیدات خارجی، معرفی کرد.

وزیر دفاع آمریکا که روز پنجشنبه همراه با مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در نشست تخصصی بودجه در مجلس سنا آمریکا حاضر شده بود هشدار داد کمبود بودجه‌ها و منابع نظامی ایالات متحده به‌طور قابل ملاحظه‌ای می‌‌‌تواند به جایگاه و اعتبار ایالات متحده در جهان، به‌عنوان یک ابرقدرت، ضربه بزند و رهبر آمریکا را زیر سوال ببرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نشریه پولیتیکو بامداد جمعه در گزارشی به‌نقل از صحبت‌های دو تن از مقام‌های ارشد پنتاگون در مجلس سنا نوشت: اگر منابع مالی کافی در اختیار نیروهای نظامی ایالات متحده قرار نگیرد این امر در نهایت یک پیروزی برای چین محسوب می‌شود.

بر اساس آخرین برآوردهای نظامی و سند راهبردی وزارت دفاع ایالات متحده، با وجود ادامه درگیری‌های روسیه در اوکراین و تشدید تنش‌ها با مسکو، چین به‌اعتبار قدرت‌نظامی و برنامه‌های پیچیده و درازمدت، همچنان بزرگ‌ترین چالش امنیتی-نظامی ایالات متحده در سال‌‌های پیش رو به‌شمار می‌رود.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز ضمن اشاره به اهمیت منابع مالی کافی برای مقابله با تهدیدات خارجی گفت مقام‌های دولت چین، در موضع‌گیری‌های علنی و غیرعلنی ایالات متحده را یک «قدرت روی به زوال» معرفی می‌کنند. به‌گفته مارک میلی، عدم تامین منابع مالی کافی، مقام‌های چین را در پیشبرد چنین سیاست و رویکردی جسورتر خواهد کرد.