افشاگری باشگاه سپاهان درباره آرات حسینی: از این بچه معصوم استفاده ابزاری می‌شود

پس از اعلام قطع همکاری پدر آرات حسینی با باشگاه سپاهان، مسئولان این باشگاه درباره سلامت جسمی و روانی این کودک هشدار دادند

محمد حسینی پسرش را «برند» خوانده و مدعی شده که باشگاه سپاهان قصد استفاده تبلیغاتی از او را داشته است- Public Media

آرات حسینی، کودک متولد سال ۱۳۹۲ در بابل که به‌واسطه فشارها و اجبارهای پدرش برای قهرمان‌شدن در سطح جهان، خیلی زود وارد دنیای رقابت و فشارهای ورزشکاران بزرگسال شد، این روزها بار دیگر نامش رسانه‌ای شده است.

در اسفندماه ۱۴۰۱ هنگامی که پدر آرات حسینی، ناکام از تلاش برای ورود فرزندش به باشگاه‌های مطرح ورزشی دنیا، ازجمله آکادمی لیورپول، همراه خانواده‌‌اش از انگلستان به ایران بازگشت، باشگاه سپاهان با انتشار تصویری از این کودک ورزشکار، اعلام کرد که او از این پس در آکادمی سپاهان به فعالیت خواهد پرداخت. پدر آرات نیز با انتشار تصویری (تصویر بالای صفحه) بر چنین خبری صحه گذاشت.

با این حال، ظاهرا این همکاری به‌خوبی پیش نرفته است و دو طرف به آنچه در ذهن داشتند، نرسیده‌اند. روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت، تنها حدود دو ماه بعد از انتشار خبر حضور آرات در باشگاه فوتبال سپاهان، پدر او با انتشار مطلبی در بخش روایتگر (استوری) صفحه اینستاگرام خود، از پایان حضور پسرش در این باشگاه خبر داد.

محمد حسینی، پدر آرات، پس از آن، در گفت‌وگو با وب‌سایت ورزش سه مدعی شد که اصلا قراردادی وجود نداشته و پسرش حتی وارد تمرین‌های تیم نشده بوده است. او گفت: «وقتی به اصفهان رفتیم، باشگاه سپاهان قرار بود خانه‌ای در اختیار ما قرار بدهد، اما مکانی که در اختیار ما قرار دادند، طوری بود که مادر آرات حتی نمی‌توانست غذا بپزد. از طرفی ما روی تغذیه آرات حساسیم و اصلا غذای بیرون را به او نمی‌دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او که پیش‌تر در حساب اینستاگرامش از «آغاز همکاری آرات با سپاهان به‌عنوان سکوی پرواز به اسپانیا» خبر داده بود، مدعی شد که باشگاه امکانات لازم را در اختیارشان نگذاشته است و در نتیجه، آن‌ها تصمیم به ترک اصفهان گرفته‌اند.

پدر آرات در ادامه سخنانش ادعا کرده است که باشگاه سپاهان قصد استفاده تبلیغاتی از فرزندش را داشته که در اینستاگرام شش‌میلیون دنبال‌کننده دارد. به گفته او، «صفحه آرات در بدترین حالت و با کمترین تبلیغ، روزی دو میلیون درآمد دارد و با روزی سه تبلیغ، می‌توان بهترین خانه را در اصفهان خرید و بهترین زندگی را داشت و باشگاه می‌خواست از این فرصت تبلیغاتی استفاده کند».

اما از آن سو، باشگاه سپاهان روایت دیگری از این معامله و همچنین از وضعیت سلامت جسمی و روانی آرات حسینی دارد. به گزارش وبسایت ورزش سه،‌ محمدعلی بصیریان، مدیر آکادمی سپاهان در واکنش به اعلام پایان همکاری آرات با این موسسه، گفته است: «پدر او درخواست یک خانه مبله بزرگ و ۴۰میلیون تومان دستمزد ماهیانه و تغذیه موردنظر خودش را کرده بود و همچنین خارج از زمان تمرین تیمی، تمرینات شخصی عجیب برای آرات می‌گذاشت.»

بصیریان در ادامه از فشارهایی که به گفته او، پدر آرات بر این کودک تحمیل می‌کرده، خبر داده و با اظهار نگرانی درباره سلامت جسمی و روانی او، هشدار داده است: «در مدتی که آرات اینجا بود، مشاوره‌های مختلفی انجام دادیم و متوجه شدیم بچه بسیار تحت فشار است و احتمال ایجاد خطر برای بچه و باشگاه زیاد بود و احساس می‌کنیم در انگلیس هم همین مسئله بود و برای همین به ایران آمدند. این بچه وقتی سر تمرین می‌آمد، می‌دیدیم که دست روی سینه‌اش می‌گذارد، به نظر می‌رسید خسته است و تحت فشار تمرینی سنگین قرار داشت. با فشارهایی که به آرات آمده، صفحات رشد او بسته شده است. آرات بچگی و بازیگوشی نکرده و از نظر ذهنی با همه بچه‌ها کاملا متفاوت است.»

مدیر آکادمی سپاهان همچنین با اشاره به اینکه «پدر آرات به پسرش نگاه بیزنسی دارد»، گفته است: «باشگاه مبلغ مورد نظر پدر آرات را از جنبه حمایتی خارج می‌داند. ما معتقدیم این مبلغ پیشنهادی جنبه بیزنسی دارد و مشخص است پدر نگاه بیزنسی به فرزند خود دارد. این بچه پاک و معصوم و سالم جز ورزش چیزی نمی‌خواهد، ولی استفاده ابزاری از او می‌شود.»

آرات و پدرش-عکس از فرارو

این گفته‌ها نگرانی‌هایی را که پیش‌تر درباره تحت فشار بودن آرات حسینی برای تبدیل‌شدن به یک قهرمان و برآورده‌کردن آرزوهای پدرش مطرح شده بود، تقویت کرد.

پدر آرات پس از اعلام قطع همکاری با سپاهان گفته است که پسرش فعلا تمرین‌های انفرادی انجام می‌دهد و شرایط تمرینی‌اش برای رفتن به اسپانیا خوب نیست. با این حال، او از آرزوهایش دست نکشیده و اعلام کرده است که شاید راهی دبی شوند.

با این حساب، باید دید چه سرنوشتی در انتظار این کودک است که پیش‌تر عده‌ای او را یک اعجوبه و نابغه ورزشی می‌دانستند، اما حالا بسیاری معتقدند که قربانی خودخواهی‌های والدین و نبود قوانین حمایتی کافی از کودکان در ایران شده است.

بیشتر از ورزش