یک مامور نیروی انتظامی در اهواز کشته شد

مقام‌های انتظامی و قضایی جمهوری اسلامی ادعا کرده‌اند که فرد شلیک‌کننده به «ستوان سعید ربیعی»، «قاتل و سارق» بوده است

مراسم تشییع سعید ربیعی - عکس از خبرگزاری تسنیم

رسانه‌ای داخل ایران گزارش داده‌اند که یک مامور نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران شنبه، ۱۶ اردیبهشت‌ (۶ مه)، در درگیری با شهروندی دیگر کشته شده است. این رسانه‌ها از ضارب که او نیز در این درگیری کشته شده، با صفت «سارق و قاتل» یاد کرده‌اند.

«ستوان سوم سعید ربیعی»، ماموری است که بر اثر اصابت گلوله به بدنش مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان اهواز، به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست داد.

بنا به گزارش‌ها، در جریان حمله نیروهای ویژه انتظامی (ملقب به نوپو) به ساختمانی در محله کیان‌پارس اهواز و درگیری مسلحانه با فردی که به ‌بام این ساختمان پناه برده بود، فرد مزبور و یکی از افراد نیروی انتظامی کشته شدند.

در این گزارش‌ها نام فرد مسلحی که نیروهای انتظامی به او حمله کردند، ذکر نشده است.

خبرگزاری تسنیم در بخشی از گزارش خود، شهروند کشته‌شده را «قاتل مسلح»، و در بخشی دیگر از گزارش «سارق» نامیده است. خبرگزاری میزان هم نوشت که این فرد متهم به قتل دو نفر از بستگان خود در یکی دیگر از مناطق اهواز بوده است.

صادق جعفری چگینی، دادستان عمومی و انقلاب اهواز، خبر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی را مبنی بر گروگانگیر بودن شهروند کشته‌شده اهوازی شایعه دانست و رد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مجتبی یوسفی، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به کشته‌شدن سعید ربیعی خواستار «بازگردانده شدن اقتدار به نیروی انتظامی» در نظام جمهوری اسلامی شد و گفت: «انتظار می‌رود در قوانین بازنگری صورت گیرد و مدت‌ها است در این حوزه منتظر هستیم اما اتفاقی نیفتاده است.»

در ۱۲ روز گذشته، سعید ربیعی، هفتمین نیرو و چهره وابسته به نظام جمهوری اسلامی است که خبر حمله به او یا کشته شدنش منتشر می‌شود.

یکشنبه، ۱۷ اردیبهشت، خبر حمله با چاقو به یک روحانی در اراک منتشر شد. دو روز پیش از آن، ۱۵ اردیبهشت، روحانی دیگری در ساحل جویبار در مازندران به طرز مشکوکی جان باخت، دهم اردیبهشت رئیس پلیس آگاهی سراوان در سیستان و بلوچستان هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد، نهم اردیبهشت خبر حمله یک شهروند در قم با خودرو به دو روحانی رسانه‌ای شد، و ششم اردیبهشت‌ نیز در دو حادثه مجزا، عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در بابلسر با شلیک گلوله‌های یک نگهبان بانک به قتل رسید و شهروندی دیگر در تهران و بلوار مرزاداران نیز یک طلبه را با خودرو پراید زیر گرفت.