شش حادثه برای حکومتی‌ها در ۱۱ روز؛ یک روحانی دیگر در ساوه چاقو خورد

حملات فیزیکی به روحانیون و چهره‌های وابسته به نظام پس از سرکوب اعتراضات خیابانی و هم‌زمان با گسترده‌تر شدن فقر در ایران حالا به رویه‌‌ای سریالی بدل شده است

روحانی ساوه‌ای در بیمارستان - همشهری

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، گزارش داد که امام جماعت یک مسجد در روستای احمدآباد از توابع ساوه در استان مرکزی، بامداد یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در راه بازگشت از مسجد، با چاقو هدف حمله قرار گرفته و به بیمارستان منتقل شده است.

این روحانی جوان که رسانه‌ها از او به نام «حجت‌الاسلام احمدی» یاد کرده‌اند، به دلیل مجروح شدن از ناحیه گردن و کشاله ران، حالا در بیمارستان مدرس ساوه بستری است و بنا بر اعلام کادر درمان بیمارستان، خطر جانی از او رفع شده و حال عمومی‌اش رضایت‌بخش است.

این چندمین مورد از حملات به روحانیون و نیروهای نظامی طی یک ماه اخیر است. به نظر می‌رسد گسترش فقر و مشکلات مالی در جامعه ایران در کنار خشم مردم از سرکوب خشن خیزش سراسری که قتل بیش از ۵۰۰ نفر را به همراه داشت، موجب انتقام‌گیری گروهی از مردم از نزدیکان حکومت جمهوری اسلامی و روحانیون شده است. پیش از این، روحانیون زیادی در رسانه‌های اجتماعی اعتراف کردند که جرئت ندارند با لباس آخوندی در سطح شهرها تردد کنند.

رئیس دادگستری و دادستان شهرستان ساوه، روز یکشنبه اعلام کرد که فرد ضارب «در کمتر از چهار ساعت» دستگیر شده و علت و انگیزه او از حمله به حجت‌الاسلام احمدی نیز «در دست بررسی» است. این مقام قضایی افزود: «با توجه به دستگیری ضارب، مراجع انتظامی مکلف‌اند با بررسی کامل کلیه ابعاد این موضوع، پرونده را تکمیل و به مرجع قضایی ارسال کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با عامل یا عوامل این حادثه برابر قانون رفتار شود.»

ششم اردیبهشت هم عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جماعت سابق شهرهای زاهدان و کاشان، با شلیک گلوله‌ یک نگهبان بانک در بابلسر کشته شد. اطرافیان محمدرضا حبیبیان، ضارب این روحانی، در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی خبر دادند که او جانباز جنگ ایران و عراق بوده و انگیزه‌اش از این قتل فقر، مخالفت بانک با اعطای وام به او و همچنین خشم او از نظام جمهوری اسلامی و روحانیون بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همان روز در بلوار مرزداران در پایتخت ایران، فردی با خودرو پراید، یک روحانی را وسط خیابان زیر گرفت و فرار کرد. پلیس تهران هنوز موفق نشده است این فرد را شناسایی و بازداشت کند.

روز نهم اردیبهشت هم رسانه‌های داخل ایران خبر دادند که فردی در قم، با خودرو دو آخوند را زیر گرفته و پس از این کار از خودرو پیاده شده و با چاقو، آن‌ها را از ناحیه گردن و پهلو زخمی کرده است.

دهم اردیبهشت نیز سرگرد علیرضا شهرکی، رئیس پلیس آگاهی شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان، از سوی سرنشینان یک دستگاه پژو پارس هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد.

در همین حال روز پانزدهم اردیبهشت، مرگ یک روحانی جوان به نام ابراهیم فاضل، در ساحل شهرستان بابلسر در مازندران حاشیه‌ساز شد. مقام‌های محلی اعلام کردند که علت مرگ او غرق شدن در دریا هنگام شنا بوده است اما شماری از شهروندان بابلسری در گفت‌وگو با خبرنگار ایندیپندنت فارسی، ضمن تکذیب شنا کردن این روحانی در دریا به دلیل دمای پایین هوا و طوفانی بودن دریا در آن روز، احتمال ربایش و کشته شدن او به دست افراد ناشناس را مطرح کردند.

حالا به نظر می‌رسد حملات فیزیکی به روحانیون و چهره‌های وابسته به نظام، پس از سرکوب اعتراض‌های خیابانی و هم‌زمان با گسترده‌تر شدن فقر در ایران در حال تبدیل شدن به یک رویه‌ سریالی است که برای پایان این پرونده تاریخ دقیقی را نمی‌توان متصور بود.