در دو تیراندازی جداگانه در ایالات متحده دست‌کم ۱۰ تن کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند

عامل نخستین تیراندازی در مرکزخرید شهر آلن در ایالت تگزاس در درگیری با پلیس کشته شد

تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر آلن، نزدیک دالاس در ایالت تگزاس، دست‌کم هشت کشته و هفت زخمی به جا گذاشت. عامل این تیراندازی در درگیری با پلیس کشته شد.

پلیس دالاس تگزاس حال سه تن از مجروحان این حادثه وخیم را گزارش کرد.

به گزارش رویترز، حادثه روز شنبه ششم مه و زمانی روی داد که یک مرد مسلح پس از خروج از خودرو خود، بی‌هدف به روی مردمی که در پیاده‌رو بودند، آتش گشود. هنگام تیراندازی صدها نفر در این مرکز خرید حضور داشتند.

به گفته پلیس شهر آلن، هفت نفر از جمله مهاجم در صحنه تیراندازی کشته و ۹ زخمی به بیمارستان منتقل شدند که دو تن از آن‌ها به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باختند. وضیعت سه زخمی هم وخیم گزارش شده است.

شاهدان عینی گفته‌اند در میان قربانیان این تیراندازی مرگبار کودک هم دیده می‌شود.

گرئگ ابوت،‌ فرماندار جمهوری‌خواه ایالت تگزاس که با قانون کاهش محدوریت‌های حمل سلاح گرم موافق است، این حادثه را یک «تراژدی وصف‌ناپذیر» توصیف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

درباره هویت عامل تیراندازی و انگیزه او هنوز گزارشی منتشر نشده است.

در تیراندازی دیگری در چیکو واقع در کالیفرنیا نیز شش نفر هدف قرار گرفتند که یک تن از آن‌ها جان باخت و بقیه زخمی شدند. این تیراندازی شامگاه شنبه ششم مه در یک مهمانی شبانه روی داد. تنها جان‌باخته این حادثه دختری ۱۷ ساله است.

افزایش تیراندازی‌های مرگبار در ایالات متحده نگرانی‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته است. هفته گذشته نیز مردی در کلیولند تگزاس پنج تن از همسایگانش از جمله یک کودک هشت ساله و یک دختر ۱۵ ساله را به ضرب گلوله از پای درآورد.

به گزارش رویترز، این مرد در حیاط خانه‌اش مشغول تیراندازی به هدف بود که همسایگانش از او خواستند به تیراندازی پایان دهد. او نیز خشمگین شد و به سوی آن‌ها آتش گشود.

این تیراندازی‌ها مرگبار در حالی روی می‌دهند که کنگره ایالات متحده ژوییه ۲۰۲۲، مهم‌ترین لایحه اصلاح قوانین حمل سلاح در دهه‌های اخیر را تصویب کرد. بر اساس این لایحه، برای دسترسی به اسلحه جوانان، مجرمان خشونت‌های خانگی و دیگرانی که ممکن است به طریقی برای جامعه خطرناک باشند، محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است.

با این حال به نظر می‌رسد محدودیت‌های اعمال‌شده برای جلوگیری از پیامدهای حمل سلاح آنچنان که باید، موثر نبوده‌اند و در سال جدید میلادی که تنها چهار ماه از آن می‌گذرد، دست‌کم ۱۹۵ تیراندازی جمعی در ایالات متحده گزارش شده است؛ تیراندازی‌هایی که هر یک چهار نفر یا بیشتر زخمی یا کشته به جا گذاشته‌اند.

بیشتر از جهان