سارا فرگوسن اتهامات جنسی علیه شوهر سابقش را رد کرد

شاهزاده اندرو متهم به همخوابگی با یک دختر زیر سن قانونی است

TOBY MELVILLE / POOL / AFPسارا  فرگوسن به خاطر جدایی از شاهزاده اندرو مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت

سارا فرگوسن، دوشس یورک، گفته که شاهزاده اندرو، شوهر سابقش، «بهترین مردی»ست که می‌شناسد و اتهامات علیه او مبنی بر این که شاهزاده با یک دختر زیر سن قانونی در حلقه جفری اپستین همخوابگی کرده، «بی معنی» است. جفری اپستین، میلیارد آمریکایی چند سال پیش و قبل بازداشت اخیر و خودکشی در زندان، به جرم نزدیکی جنسی با کودکان (پدوفیلی) زندانی شده بود.

سارا فرگوسن که درسال ۱۹۹۶ رسما از شاهزاده اندرو جدا شده، همچنین گفت آنچه او تاکنون برای بریتانیا انجام داده «شگفت انگیز» است. دوشس یورک در مصاحبه با نشریه «ووگ» عربی، ادعای ویرجینیا جوفره، مبنی بر این که اپستین او را وادار به همخوابگی با شاهزاده اندرو کرده، رد کرد.

دوشس یورک که از ازدواجش با شاهزاده اندرو دو دختر دارد، به این نشریه گفت: «شش ماه گذشته برای دختران‌مان و من دشوار بوده است. این که می‌بینیم چنین مرد خوبی چنین دردی می‌کشد. 

«او بهترین مردی است که می‌شناسم. آنچه برای بریتانیا انجام داده شگفت انگیز است و همه این‌ اتهامات علیه او بی معنی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم جوفره که یکی از شاکیان اپستین است، می‌گوید در سال ۲۰۰۱، هنگامی‌ که فقط ۱۷ سال داشته مجبور شده در سفری به لندن با شاهزاده اندرو همخوابگی کند.

کاخ باکینگهام به شدت این اتهامات را تکذیب کرده و گفته: «هرگونه تماس جنسی یا رابطه میان دوک یورک (باخانم جوفره) قویا تکذیب می‌شود.»

اما پیامد مصاحبه شاهزاده با تلویزیون بی بی سی، که او در آن از دوستی با اپستین اظهار پشیمانی، و با قربانیان او همدردی نکرد، کافی بود او را مجبور به کناره گیری از وظایف سلطنتی‌اش بکند.

او از سمتش در تعدادی از سازمان‌ها از جمله حمایت از صندوق «یورک مینستر» و سرویس «آمبولانس هوایی یورکشِر» و نیز ریاست هیئت امنای دانشگاه «هادرزفیلد» استعفا داد.

به نظر می‌رسد مصاحبه سارا فرگوسن با نشریه ووگ عربی، پیش از کناره گیری همسر سابقش از سمت‌های سلطنتی صورت گرفته بود. 

سارا که به خاطر جدایی از شاهزاده اندرو مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت، همچنین گفت در مورد نحوه رفتار نشریات عوام‌گرا با مگان مارکل، پس از ازدواج با شاهزاده هری، با اوهمدردی می‌کند.

مگان مارکل، دوشس ساسکس، گفته تلاشش را برای حفظ ظاهر در ارتباط با فشارهای زندگی جدیدش به کار گرفته، اما برای آن میزان تمرکز رسانه‌های عوام‌گرا بر زندگی‌اش آماده نبوده است.

سارا گفت:«باید برای مگان دشوار بوده باشد. من با او همدردی می‌کنم.

«من فکر می‌کنم او زنی مترقی و عالی است...سعی می‌کنم توصیه‌ای نکنم چون سوءتعبیر می‌شود، اما در موقعیت مگان بوده و هنوز هستم.

«در هر چیزی یک زاویه منفی پیدا می‌شود که اسباب تاسف و بسیار خسته‌کننده، دشوار و شرورانه است.»

© The Independent

بیشتر از جهان