دولت بایدن خواستار اعزام ۱۵۰۰ سرباز به مرز جنوبی آمریکا و مکزیک شد

این نیروها برای تمرکز بر وظایف اداری فرستاده خواهند شد تا گمرک و حفاظت مرزی آمریکا بتوانند در این زمینه بهتر کار کنند

تجمع پناهجویان روبروی دیوار مرزی آمریکا و مکزیک، ۲۱ دسامبر ۲۰۲۲ ـ Herika Martinez / AFP

به گفته سه مقام ارشد آمریکایی، دولت جو بایدن می‌خواهد ۱۵۰۰ سرباز را برای حفاظت و کنترل مرز ایالات متحده و مکزیک اعزام کند. انتظار می‌رود شمار مهاجران به آمریکا، پس از پایان محدودیت‌های دوران همه‌گیری کووید افزایش پیدا کند.

به گفته این سه مقام، این نیروها برای تمرکز بر وظایف اداری فرستاده خواهند شد تا گمرک و حفاظت مرزی آمریکا بتوانند در این زمینه بهتر کار کنند. این مقام‌های مطلع اجازه اظهارنظر علنی در این مورد را نداشتند و به شرط ناشناس ماندن با خبرگزاری آسوشیتدپرس صحبت کردند.

محدودیت‌های دوره همه‌گیری کووید به مقام‌های آمریکایی اجازه داد تا مانع ورود ده‌ها هزار مهاجر شوند که قصد عبور از مرز جنوبی این کشور را داشتند. این محدودیت‌ها یازدهم مه برداشته خواهند شد. دولت جو بایدن در حال حاضر، تغییرات عمده‌ای را برای کنترل مرزها و جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی انجام داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بسیاری در ایالات متحده اقدام‌های دولت دموکرات‌ها در تامین امنیت مرزی را ناکام می‌بینند. برای مثال، در فوریه ۲۰۲۱، بایدن به ۲۵ هزار پناهجو اجازه ورود به آمریکا را داد. این اقدام گام مهمی برای از بین بردن یکی از مهم‌ترین سیاست‌های رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، دونالد ترامپ، برای بازداشتن پناهجویان از ورود به ایالات متحده بود. دونالد ترامپ، در مارس ۲۰۲۱ از سیاست دولت بایدن در مدیریت بحران مهاجرت انتقادهای شدیدی کرد.

دولت جو بایدن، در مارس ۲۰۲۱،  سازمان مدیریت بحران فدرال را به مرز ایالات متحده با مکزیک اعزام کرد تا با مشکل افزایش کودکان مهاجر مقابله کند. این در حالی بود که جو بایدن پیش‌تر ادعا کرده بود هیچ «بحرانی» وجود ندارد. الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا، در این باره گفته بود که مقام‌های سازمان مدیریت بحران فدرال طی ۹۰ روز «به پذیرش، پناه دادن و انتقال کودکان کمک کردند».

 الخاندرو مایورکاس گفته بود: «هدف ما این است که مطمئن شویم کودکانی که با خود همراهی ندارند، هر چه زودتر به وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده منتقل شوند، به نحوی که این امر مطابق با ملزومات قانونی و همچنین صلاح کودکان باشد.»

وزیر امنیت داخلی آمریکا به صراحت اظهار کرد کسانی که از «راه‌های قانونی» وارد شوند نهایتا به کشور خود بازگردانده خواهند شد. پیش از این اظهارات، تعداد بی‌سابقه‌ای از کودکان مهاجر بدون همراه از مرز جنوبی آمریکا وارد این کشور شده بودند.

بیشتر از جهان