در آستانه دیدار رئیسی از سوریه حمله موشکی اسرائیل فرودگاه حلب را از کار انداخت

در حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه حلب، یک انبار مهمات هدف قرار گرفت

اسرائیل در سال‌های اخیر، مواضع نیروهای تحت‌حمایت جمهوری اسلامی در سوریه را ده‌ها بار هدف حمله هوایی قرار داده است‌ــ AFP

حمله موشکی اسرائیل به فرودگاه حلب در سوریه به کشته شدن دست‌کم یک سرباز و مجروح شدن هفت تن از جمله دو غیرنظامی منجر شد. در پی خسارات وارده، فعالیت‌ فرودگاه حلب متوقف شد.

این حمله بعد از نیمه‌شب دوشنبه و در نخستین ساعات بامداد سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت (دوم مه) و در آستانه سفر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران، به سوریه انجام گرفت.

به گزارش رسانه‌های دولتی سوریه، علاوه بر فرودگاه حلب،‌ اهداف ناشناس دیگری در اطراف حلب نیز هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفته‌اند.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه در این حمله یک انبار مهمات در فرودگاه حلب هدف گرفته شده است. این نهاد بین‌المللی که مقر آن در لندن است، از حمله هوایی اسرائیل به یک فرودگاه نظامی در حومه حلب نیز خبر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرودگاه حلب در جریان امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله ششم فوریه ترکیه و سوریه یک راه ارتباطی مهمی بود. در اثر این زلزله بیش از ۵۰ هزار نفر، از جمله شش هزار نفر در سوریه، جان باختند.

اسرائیل ماه مارس نیز دو بار به فرودگاه حلب حمله کرد و آن را به مدت چند روز از کار انداخت.

اسرائیل در سال‌های اخیر با وعده جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه، ده‌ها بار به مواضع نیروهای تحت‌حمایت جمهوری اسلامی، حزب‌الله لبنان و همچنین ارتش سوریه حمله کرده است.

این حمله یک روز مانده به سفر رئیس‌جمهوری ایران به سوریه برای تهران و دمشق پیامی آشکار دارد. ابراهیم رئیسی قرار است چهارشنبه در راس هیئتی بلندپایه از مقام‌های سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی به سوریه سفر کند.

بیشتر از جهان