مشهورترین زوج‌های سلطنتی جهان در مراسم تاجگذاری شاه چارلز سوم

فهرست مهمانان جشن تاج‌گذاری شاه چارلز سوم پر است از اعضای خانواده‌های سلطنتی خارجی؛ از پادشاه و ملکه اسپانیا گرفته تا شاهزاده پاولوس، ولیعهد یونان

در مجموع دو هزار نفر دعوت شده‌اند تا شاهد تاج‌گذاری شاه چارلز و ملکه کامیلا باشند-AFP

فهرست مهمانان جشن تاج‌گذاری شاه چارلز سوم پر است از اعضای خانواده‌های سلطنتی خارجی؛ از پادشاه و ملکه اسپانیا گرفته تا شاهزاده پاولوس، ولیعهد یونان

پادشاهان و ملکه‌های خارجی، شاهزاده‌ها و شاهزاده‌خانم‌ها آماده می‌شوند تا با شرکت در مراسم تاج‌گذاری شاه چارلز سوم، شکوه و جلال سلطنتی خود را به کلیسای وست‌مینستر بیاورند. شاه چارلز با شکستن سنت سلطنتی، اعضای تاج‌دار را نیز به فهرست مهمانان تاج‌گذاری افزود و راه را برای رژه دیدنی برخی از پرزرق‌وبرق‌ترین اعضای خانواده‌های سلطنتی جهان هموار کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قرن‌ها است که بر اساس قوانین دربار، هیچ مقام تاج‌دار دیگری نباید در مراسم تاج‌گذاری یک حکمران بریتانیایی حضور یابد، اما شاه چارلز به عنوان بخشی از برنامه خود برای به‌روزرسانی این مراسم، تصمیم گرفت با دعوت از دوستان تاج‌دارش از جمله پادشاهان اروپایی و حاکمان کشورهای عربی، این سنت ۹۰۰ ساله را کنار بگذارد.

در مجموع دو هزار نفر دعوت شده‌اند تا شاهد تاج‌گذاری شاه چارلز و ملکه کامیلا باشند که در مقایسه با حدود هشت هزار نفری که در مراسم تاج‌گذاری ملکه فقید، الیزابت دوم، در سال ۱۹۵۳ شرکت کردند، کاهش قابل‌توجهی نشان می‌دهد. رهبران جهان، سیاستمداران بریتانیایی و شخصیت‌های برجسته خیریه به اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا از جمله شاهزاده و شاهدخت ولز، شاهزاده هری و دوک و دوشس ادینبرو خواهند پیوست. با وجود این، طبق آخرین گزارش‌ها، برخی اشراف ناامید خواهند شد.

اولین فرد سلطنتی خارجی که حضور خود را تایید کرد، آلبرت دوم، شاهزاده موناکو بود که همسرش، شاهزاده خانم شارلین، او را همراهی خواهد کرد.

فیلیپه ششم، پادشاه اسپانیا و ملکه لتیزیا نیز در این مراسم حضور خواهند داشت. کارل گوستاف شانزدهم، پادشاه سوئد، نیز به همراه دخترش، شاهدخت ویکتوریا، در این مراسم شرکت می‌کند.

ویلم الکساندر، پادشاه هلند، و ملکه ماکسیما هم به همراه شاهزاده خانم کاترینا آمالیا، دختر بزرگشان که وارث تاج‌وتخت هلند است، در مهمانی پس از تاج‌گذاری خواهند بود.

از آنجا که مارگرت دوم، ملکه دانمارک، که با ملکه الیزابت فقید دوستی دیرینه‌ای داشت، اینک دوران نقاهت پس از جراحی را می‌گذراند و شاهزاده فردریک، پسرش و ولیعهد دانمارک و شاهزاده‌خانم ماریو همسرش، نماینده او در لندن خواهند بود.

شاهزاده هاکون، ولیعهد نروژ و همسرش، شاهزاده‌خانم مته ماریت، به نمایندگی پادشاه و ملکه نروژ در این مراسم شرکت خواهند داشت. ناروهیتو، امپراتور ژاپن، نیز نماینده‌ای می‌فرستد: برادرش، ولیعهد فومیهیتو.

چه کسانی ۶ مه به کلیسای وست‌مینستر می‌آیند؟

برخی از خبرگزاری‌ها بر اساس خانواده‌های سلطنتی که برای حضور در مراسم تشییع ملکه الیزابت دوم دعوتنامه دریافت کرده بودند، از مهمانان احتمالی تاج‌گذاری فهرستی جمع‌آوری کرده‌اند که در آن اسامی فرمانروایان فعلی، روسای سابق خانواده‌های سلطنتی و همچنین پادشاهانی که اتفاقا از دوستان و در مواردی از اقوام دور پادشاه بریتانا نیز هستند، به چشم می‌خورد.

جز تاج‌دارانی که نام برده شدند، از دیگر مقام‌های سلطنتی که در این فهرست حضور دارند، می‌توان به این افراد اشاره کرد: هانری، دوک بزرگ لوکزامبورگ و ماریا ترزا، دوشس بزرگ، شاه فلیپه و ملکه ماتیلده از بلژیک، ملکه آن‌ماری از یونان و ولیعهد پاولوس و شاهزاده‌خانم ماری‌شانتال، پادشاه مائوری نیوزیلند و ملکه ته‌آتاوهای، شاهزاده الکساندر، ولیعهد صربستان و شاهزاده‌خانم کاترین، شاهدخت مارگارتا از رومانی، شاه عبدالله دوم و ملکه رانیا از اردن، شاه و ملکه بوتان، ولیعهد بحرین، سلطان برونئی، شاهزاده آلویس از لیختن‌اشتاین و شاهزاده‌خانم سوفی، ولیعهد کویت، لتسی سوم، پادشاه لسوتو، یانگ دی پرتوان آگونگ، پادشاه مالزی و اعلیحضرت راجا پرمایسوری آگونگ، پادشاه مراکش، سلطان عمان، امیر قطر، پادشاه تونگا، شاهزاده موروثی بادن، سیمون دوم، پادشاه سابق بلغارستان و امیر دبی.

بیشتر از جهان