توییتر تبلیغ ماری‌جوانا را آزاد کرد

شرکت‌های ماری‌جوانا حالا اجازه دارند محصولات خود را مستقیما در توییتر تبلیغ کنند 

این شرکت‌ها نمی‌توانند از اصطلاحاتی همچون «۱۰ درصد تخفیف» یا «برای خرید کلیک کنید» استفاده کنند -- MARK RALSTON / AFP

توییتر قوانین خود را در مورد شیوه تبلیغات شرکت‌های فروش ماری‌جوانا در آمریکا تسهیل کرد. این اقدام، کمتر از سه ماه پس از آن انجام می‌گیرد که این رسانه اجتماعی برای نخستین بار این شرکت‌ها را به عنوان مشتری پذیرفت. 

شرکت‌های فروش ماری‌جوانا حالا می‌توانند محصولات بسته‌بندی‌شده خود را در تبلیغاتشان در توییتر بفروشند. آن‌ها پیش از آن می‌توانستند شرکت خود را تبلیغ کنند و لینک وبسایت خود را قرار دهند، اما اجازه نداشتند تصویرمحصولاتشان را منتشر کنند. توییتر همچنین شمار ایالت‌هایی را که شرکت‌های آن‌ها اجازه دارند استفاده پزشکی و تفریحی از ماری‌جوانا را تبلیغ کنند، افزایش داده است. 

قوانین جدید، از راهبرد اخیر توییتر برای همکاری با شرکت‌های ماری‌جوانا خبر می‌دهد. این شرکت‌ها که تا پیش از این منتقد روند سخت و دشوار ارائه تبلیغات بودند، اینک توجه این رسانه اجتماعی را به خود جلب کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از اینکه ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی‌، توییتر را خرید، برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی که در این وبسایت آگهی می‌دادند، از خطوط هوایی گرفته تا فروشگاه‌های محصولات مصرفی، از آن خارج شدند یا میزان آگهی‌های خود را به شدت کاهش دادند. فوریه سال جاری میلادی توییتر اعلام کرد به برخی شرکت‌های فروش ماری‌جوانا در آمریکا اجازه خواهد داد که محصولات‌ خود را از طریق توییتر بفروشند تا نخستین شرکت عمده رسانه‌های اجتماعی باشد که چنین می‌کند، و این‌گونه وارد بازاری عظیم و تازه شد. 

اما در چند ماه گذشته، شرکت‌های ماری‌جوانا با موانع متعددی روبرو بودند. روند دریافت جواز فروش بسیار طول می‌کشید و شفاف نبود. چند هفته پیش، توییتر اعلام کرد فقط در صورتی مشتریان جدید از این صنعت می‌پذیرد که در هر فصل دست‌کم پنج هزار دلار خرج تبلیغات توییتری خود کنند. مسئولان تویيتر گفتند این سیاست، برای مقابله با تلنبار شدن تقاضاهای تبلیغاتی شرکت‌های متعدد این عرصه است.

توییتر در عین اتخاذ راهکار جدید، همچنان محدودیت‌هایی برای تبلیغات ماری‌جوانا دارد. مثلا شرکت‌ها نمی‌توانند از اصطلاحاتی همچون «۱۰ درصد تخفیف» یا «برای خرید کلیک کنید» استفاده کنند، و تبلیغ مخصوص کودکان، ادعا در مورد مزایای سلامتی ماری‌جوانا یا نشان دادن تصویر افرادی که از این ماده استفاده کرده‌اند، ممنوع است.

بیشتر از اقتصاد