نتانیاهو با دیسانتیس، نامزد احتمالی انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، دیدار می‌کند

ران دیسانتیس، فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا، احتمالا در رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت می‌کند

ران دیسانتیس، فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا، آوریل ۲۰۲۳ مریلند - AFP

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل  قصد دارد با ران دیسانتیس، فرماندار جمهوریخواه ایالت فلوریدا، که هفته جاری از اسرائیل دیدار می‌کند و انتظار می‌رود نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده باشد، ملاقات کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیسانتیس در حال سفر به مجموعه‌ای از کشورها از جمله ژاپن، کره جنوبی، اسرائیل و بریتانیا است.

نتانیاهو در پاسخ به سوال شبکه «سی‌بی‌اس» که آیا با دیسانتیس ملاقات خواهد کرد یا خیر گفت: «البته، من با همه ملاقات خواهم کرد. چرا که نه؟‌ با فرمانداران جمهوریخواه و دموکرات دیدار خواهم کرد.»

به گزارش رویترز، دفتر دیسانتیس بلافاصله به درخواست اظهار نظر درباره این موضوع پاسخ نداد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده که مبارزات مجدد انتخاباتی خود را از نوامبر ۲۰۲۲ آغاز کرده است، هفته گذشته تایید چندین قانونگذار جمهوریخواه در ایالت فلوریدا را کسب کرد که ضربه‌ای برای دیسانتیس است که هنوز نامزدی خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۴ اعلام نکرده است.

دیسانتیس در سال ۲۰۱۹ در جریان سفر به بیت‌المقدس با بنیامین نتانیاهو ملاقات کرد و فلوریدا را «حامی‌ترین ایالت آمریکا از اسرائیل» خواند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده همچنان در بین جمهوریخواهان برای رقابت‌های مقدماتی جایگاه بهتری از دیگر نامزدهای احتمالی دارد اما دیسانتیس هم می‌تواند یکی از رقبای جدی دونالد ترامپ به حساب آید.

سفر او به اسرائیل با اعتراضات به برنامه‌های نتانیاهو برای تشدید کنترل بر دادگاه عالی این کشور همزمان شده است.

ده‌ها هزار اسرائیلی شامگاه شنبه، ۲۲ آوریل (دوم اردیبهشت)، و در آستانه هفتادوپنجمین سالروز استقلال اسرائیل و در ادامه تظاهرات ماه‌های گذشته علیه برنامه‌های بحث‌برانگیز نخست‌وزیر این کشور علیه اصلاحات قضایی مدنظر بنیامین نتانیاهو، تظاهرات کردند.

به گزارش رویترز، با اینکه برنامه اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو به دلیل مخالفت‌های گسترده به حالت تعلیق درآمده است، مخالفان همچنان با تجمع در خیابان‌های تل‌آویو و سایر شهرها، اعتراضشان را به اصلاحاتی که «مخالف دموکراسی» می‌دانند، نشان می‌دهند.

نتانیاهو در پاسخ به این سوالِ «سی‌بی‌اس» که چرا اصلاحات برنامه‌ریزی شده را پس نمی‌گیرد، گفت برای اصلاح نظام قضایی اسرائیل «اجماع گسترده‌ای» وجود دارد.

بیشتر از جهان