هشدار لارا ترامپ به دسانتیس: «بهتر» است در رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ شرکت نکنی!

«در انتخابات‌های اولیه به‌هم‌ریختگی و ناپختگی زیادی پیش می‌آید. این را قبلا هم تجربه کرده‌ایم»

عروس دونالد ترامپ، با حضور در اسکای‌نیوز استرالیا، برای نامزد مدنظر خود تبلیغ کرد - AFP

لارا ترامپ در هشداری تند به ران دسانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا، به او گفت که برایش «بهتر» است در رقابت سال ۲۰۲۴ جمهوری‌خواهان برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نکند.

عروس دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، با حضور در اسکای‌نیوز استرالیا، برای نامزد آینده [مدنظر] خود که قرار است روز سه‌شنبه اعلام شود، تبلیغ کرد.

به نظر می‌رسد بر خلاف نظر متحدان ترامپ که از او می‌خواهند مبارزات انتخاباتی خود را به پس از انتخابات سنای جورجیا که ۶ دسامبر برگزار می‌شود، موکول کند، این اعلام حضور قرار است انجام شود.

[لارا] ترامپ گفت: «به نظرم او به قدر کافی باهوش است که بداند خیلی خوب است اگر حمایت کامل این حزب، «اول آمریکا»، جنبش «عظمت را دوباره به آمریکا بازگردانیم» (ماگا/Maga)، هرچه اسمش را می‌گذارید، را در سال ۲۰۲۸ داشته باشد.»

او گفت اگر دسانتیس در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند، ممکن است این جنبش دستخوش تفرقه بشود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «به شما می‌گویم در انتخابات‌های اولیه به‌هم‌ریختگی و ناپختگی زیادی پیش می‌آید. این را قبلا هم تجربه کرده‌ایم. پس برای او بهتر نیست تا ۲۰۲۸ صبر کند؟ فکر می‌کنم خودش هم این را می‌داند.»

ترامپ که دسانتیس را رقیب اصلی درون‌حزبی خود می‌داند، کوشیده است مانع فعالیت او شود و اغلب به حمایتش از دسانتیس در سال ۲۰۱۸، زمانی که اولین بار برای فرمانداری فلوریدا نامزد شد، اشاره می‌کند.

ترامپ اخیرا این فرماندار را «ران نامقدس» (DeSanctimonious) [بازی لفظی با نام خانوادگی دسانتیس] خواند- نامی که به قصد تحقیر روی او گذاشت؛ زیرا دسانتیس از رقابت با ترامپ سر نامزدی حزب جمهوری‌خواه انصراف نداد.

در حالی که حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای هم به زحمت افتاد، دسانتیس بر خلاف بسیاری از حامیان برجسته ترامپ که در رقابت‌های حیاتی شکست خوردند، با یک پیروزی قاطع، دوباره انتخاب شد.

ترامپ در پی انتخابات سه‌شنبه، بیانیه‌ای صادر کرد و در آن، دسانتیس را «فرماندار جمهوری‌خواه میان‌مایه‌ دارای روابط عمومی قوی» خواند. او همچنین گفت از اینکه دسانتیس اعلام نکرده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت نمی‌کند، عصبانی است.

کوری لوندوسکی، مشاور ترامپ در سال ۲۰۱۶، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «با تمام احترامی که برای ران دسانتیس قائلم، باید بگویم هرگز در برابر مشت‌زن جایزه‌بگیری مثل ترامپ وارد رینگ نشده است.»

اما مت کلدول، متحد دسانتیس، به این خبرگزاری گفت: «اگر بخواهیم وارد گود انتخابات ریاست‌جمهوری بشویم، وقتی فرصت پیش آمد، باید استفاده کنیم.»

برایان بالارد، از افراد صاحب‌نفوذ فلوریدا و رئیس مراسم تحلیف دسانتیس، به آسوشیتدپرس گفت: «ائتلافی که ایجاد کرد، پل‌هایی که ایجاد کرد و گروه‌های رای‌دهنده‌ای که پیش از این هرگز سراغ جمهوری‌خواهان نرفته بودند، اکنون در قالب به قدرت رسیدن دسانتیس به روی جمهوری‌خواهان و جمهوری‌خواهی آغوش گشوده‌اند.»

او افزود: «شکی نیست که توان رهبری دارد و آدمی است که به نظر من نوعی ائتلاف‌ را به نمایش گذاشت که برای پس گرفتن کاخ سفید به آن نیاز داریم.»

مجری رادیویی محافظه‌کاری به نام اریک اریکسون هم گفت که بسیاری از شنوندگان برنامه‌های او هم دسانتیس را ترجیح می‌دهند.

او با اشاره به تماس‌های مردم با برنامه‌اش گفت: «ترامپ را دوست دارند، از او سپاسگزارند، آرزوی خیر وخوشی برایش دارند و در عین حال آماده‌اند راهشان را جدا کنند. رای‌دهندگان به ترامپ او را دوست دارند؛ چون برندگان اهل مبارزه را دوست دارند. در مورد دسانتیس هم دقیقا همین برداشت را دارند. بین این دو نفر تنها فرد بازنده ترامپ است.»

© The Independent

بیشتر از جهان