اتحادیه اروپا تحریم‌های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی را تشدید می‌کند

در مجموع تاکنون نام ۲۰۴ شخص و ۳۴ نهاد وابسته به‌حکومت ایران، در فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا جای گرفته است

در آستانه برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز دوشنبه هفته آینده، گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد مقام‌های اروپایی در نشست آتی خود در لوکزامبورگ، برای بار دیگر تحریم‌های حقوق بشری علیه حکومت ایران را تشدید خواهند کرد.

این هفتمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه عوامل سرکوب‌های سیاسی در ایران، بعد از کشته شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس تهران به‌شمار می‌رود.

لورنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال، شامگاه جمعه ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت دوشنبه هفته آینده شاهد دور تازه‌ای از تحریم‌های اروپا علیه تهران خواهیم بود. تحریم‌هایی که از ماه اکتبر گذشته در هر نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصویب شده است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا نیز روز جمعه، اصل خبر تصویب تحریم‌های تازه علیه عوامل سرکوب‌های سیاسی در ایران را تایید کرد، اما حاضر نشد درباره جزئیات دور جدید تحریم‌ها اطلاعاتی بیشتری در اختیار خبرنگاران قرار دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در آخرین بسته از تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا علیه حکومت ایران، نام هشت فرد و یک نهاد وابسته به جمهوری اسلامی به‌‌‌دلیل دست داشتن در سرکوب‌های سیاسی در ایران در فهرست تحریم‌های ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا قرار گرفت.

در مجموع تاکنون نام ۲۰۴ شخص و ۳۴ نهاد وابسته به‌حکومت ایران، در فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا جای گرفته است.

انتظار می‌رود در نشست آتی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، علاوه بر موضوع‌‌های مرتبط با ایران، تحولات سیاسی اخیر در سودان، تونس، لبنان و البته تداوم تهاجم نظامی روسیه به اوکراین نیز در دستور کار باشد.

از ابتدای جنبش انقلابی «زن، زندگی، آزادی»، بارها فعالان سیاسی و سازمان‌های مختلف مخالف جمهوری اسلامی از مقام‌های اروپایی خواسته‌اند تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌دلیل مشارکت مستقیم در سرکوب خونین اعتراض‌های مسالمت‌آمیز در ایران در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند. هرچند نمایندگان پارلمان اروپا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک «سازمان تروریستی» معرفی کرده‌اند، اما شورای اروپا، در مقام نهاد اجرایی اتحادیه، هنوز در این باره اقدامی نکرده است.