تشکیل فراکسیون «حمایت از زنان ایران» در کنگره آمریکا

این فراکسیون به‌عنوان مجمعی از نمایندگان کنگره برای گفت‌وگو درباره تحولات مربوط به زنان ایران عمل می‌کند

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به مسمومیت‌‌ها در مدارس دخترانه در ایران، روز پنجشنبه یک فراکسیون جدید در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا ضمن محکوم کردن این مسمومیت‌ها، مسئولان جمهوری اسلامی ایران مقصر دانست.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجشنبه ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین‌ماه) به‌نقل از شیلا جکسون لی، نماینده دموکرات از ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا نوشت این فراکسیون با حمایت و فعالیت ۲۰ تن از نمایندگان حاضر شکل گرفته است.

این نماینده بر «فراحزبی» بودن فراکسیون «حمایت از زنان ایران» در کنگره آمریکا تاکید کرد و گفت این فراکسیون با حمایت نمایندگانی از هر دو حزب تشکیل شده است.

آسوشیتدپرس، بیانیه روز پنجشنبه فراکسیون «حمایت از زنان ایران» را آخرین اقدام مسئولان آمریکا در محکومیت برخورد‌های سرکوبگرانه عوامل جمهوری اسلامی با زنان در ایران توصیف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌نوشته آسوشیتدپرس، اعتراض‌های ضدحکومتی ماه‌های گذشته در ایران بزرگ‌ترین چالش مقام‌های جمهوری اسلامی از ابتدای قدرت‌گیری نظام حاکم در سال ۱۳۵۷ تا امروز بوده است. این خبرگزاری به‌نقل از منابع خود شمار کشته‌شدگان اعتراض‌های سراسری پاییز و زمستان سال گذشته در ایران را دست‌کم ۵۰۰ تن اعلام کرد.

به‌گفته سازمان‌ها و گروه‌های حقوق بشری، از زمان کشته شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس تهران، بیش از ۱۹ هزار و ۷۰۰ تن از معترضان در سراسر کشور بازداشت شدند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، فراکسیون «حمایت از زنان ایران» به‌عنوان مجمعی از نمایندگان کنگره آمریکا برای گفت‌وگو و تصمیم‌گیری درباره تحولات مربوط به زنان در ایران عمل خواهد کرد.

نانسی میس، نماینده کنگره آمریکا از ایالت کارولینای جنوبی نیز ضمن ابراز همبستگی با زنان ایرانی از شجاعت و مقاومت زنان و دختران در ایران برای رسیدن به «برابری» و «حقوق بشر» تقدیر کرد.

بیشتر از جهان