پیام جبهه مقاومت به مناسبت عید فطر: لابی‌گری برای طالبان بیهوده و بی‌نتیجه است

جبهه مقاومت ملی بار دیگر بر لزوم اتحاد همه نیروهای ضد طالبانی در یک صف واحد تاکید کرد

رهبری جبهه مقاومت را احمد مسعود بر عهده دارد-JOEL SAGET / AFP

جبهه مقاومت ملی، روز پنجشنبه ۳۱ فروردین (۲۰ آوریل)‌، در واکنش به درخواست آمنه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، مبنی بر به رسمیت شناختن طالبان گفت که لابی‌گری برای طالبان کاری بیهوده است.

در پیام این جبهه آمده است که جهان باید طالبان را به پاسخگویی در برابر اعمالشان در افغانستان مجبور کند.

در این پیام آمده است: «باور داریم که لابی‌گری برای طالبان یک کار بیهوده، فاقد نتیجه و در منافات با منافع جمعی مردم ما است و از همین‌رو، از سازمان‌ها و کشورهای منطقه و جهان انتظار داریم که به‌جای اغماض جنایات طالب، در صف مردم قرار بگیرند و از تعامل و فرصت دادن به آنان دست بردارند.»

برگزاری نشست برای بررسی به رسمیت شناختن طالبان، با واکنش شدید شهروندان و نیروهای سیاسی مخالف طالبان مواجه شد و آن‌ها از سازمان ملل خواستند که از عملکرد طالبان در راستای سرکوب و کشتار در افغانستان چشم‌پوشی نکند.

 جبهه مقاومت ملی در این پیام ادعا کرد که کشتار طالبان در ماه رمضان افزایش پیدا کرده است: «ماشین کشتار، جنایت و عذاب روحی در فضای حاکمیت طالبانی در کشور ما در جریان این ماه مبارک نه‌تنها متوقف نشد، بلکه این جنایات افزایش پیدا کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جبهه مقاومت ملی بار دیگر بر لزوم اتحاد همه نیروهای ضد طالبانی در یک صف واحد تاکید کرد و اطمینان داد که با آمادگی‌های بیشتر نظامی و سازماندهی نیروی انسانی و با پشتیبانی مردم در مقابل طالبان مبارزه خواهد کرد.

این جبهه گفت: «باور ما این است که مسیر آزادی و بازگشت آرامش دوباره به افغانستان، با ایستادگی و مبارزه و فداکاری حاصل می‌شود، نه با تعامل، معامله و شریک شدن در سفره جنایات طالب.»

جبهه مقاومت با اشاره به روند بازداشت شهروندان گفت که شمار زیادی از شهروندان ازجمله زنان، فعالان مدنی و خبرنگاران به اتهام‌های مختلف در زندان‌های طالبان به سر می‌برند.

این جبهه گفت: «باور داریم که این وضعیت فلاکت‌بار به هر اندازه دوام کند، به همان میزان سطح مشروعیت مبارزات آزادی‌خواهانه ما و مردم ما را در برابر این گروه بیشتر می‌شود.»

جبهه مقاومت ملی بر گسترش حمایت شهروندان در راستای مبارزه با طالبان تاکید کرد و اطمینان داد که در راستای برقراری صلح، استقلال و آزادی تلاش خواهد کرد.

پس از سرنگونی حکومت افغانستان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱، احمد مسعود فرزند احمدشاه مسعود، «قهرمان ملی افغانستان»، با شماری از نیروهای نظامی به استان پنجشیر رفت و جبهه مقاومت ملی را تاسیس کرد.