خواننده فلسطینی‌تبار ترانه‌های عربی را به کوچلا برد

الیانا تصویر متفاوتی از جوان فلسطینی به دنیای هنر نشان می‌دهد

الیانا بین طرفدارانش به دلیل ترانه‌های «غريب علی»، «على بالی» و «انا لحالی» شهرت دارد - AFP

الیانا، خواننده فلسطینی-شیلیایی، نخستین هنرمند فلسطینی است که در کوچلا، جشنواره موسیقی محبوبی که هر ساله در ایندیو، کالیفرنیا، برگزار می‌شود، مجموعه کاملی از ترانه‌های عربی را روی صحنه برد.

به گزارش عرب‌نیوز، الیانا که بین طرفدارانش به دلیل ترانه‌های «غريب علی»، «على بالی» و «انا لحالی» شهرت دارد، آخر این هفته در جشنواره موسیقی و هنر کوچلا ولی ۲۰۲۳ اجرا داشت و به این ترتیب، نخستین هنرمندی شد که در این جشنواره یک مجموعه کامل به زبان عربی  اجرا می‌کند. اجراهای او در آوریل امسال، با «ماه میراث ملی عرب-آمریکایی» در ایالات ‌متحده همزمان است.

او پیش از اجرای خود که جمعه، ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین)، برگزار شد، در اینستاگرام نوشت: «... نمی‌توانم صبر کنم! قلبم را برای این نمایش گذاشته‌ام! دوستتان دارم!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این خواننده مطرح مستقر در لس‌آنجلس که طوفانی در صنعت موسیقی برپا کرده است، نوامبر گذشته در عربستان سعودی حضور یافته بود و در آنجا فرصت یافت تا در مورد مسیر حرفه‌ای خود برای جوانان سعودی صحبت کند.

الیانا می‌کوشد تصویر متفاوتی از جوان فلسطینی به دنیای هنر نشان دهد؛ تصویری که به گفته نویسنده لس‌آنجلس‌تایمز، قرار نیست در بیان «رنج و تراژدی» محدود شود.

الیانا با نام «الیان مرجیه» در ناصره به دنیا آمد و در ۱۷ سالگی همراه با خانواده‌اش به ایالات متحده رفت. مادرش شاعر، و پدربزرگش شاعر و خواننده است.

فرهنگ عرب تاثیر مستمری بر موسیقی آمریکایی داشته است، اما ترانه‌های عربی هرگز در فهرست پرفروش‌ها حضور نداشته‌اند. این روند با ورود ستاره‌های جوانی مانند الیانا در حال تغییر است.

او پیش از اجرای تاریخی‌اش در کوچلا، در گفت‌وگویی با لس‌آنجلس‌تایمز گفت: «من به مد عشق می‌ورزم، و بنابراین دوست دارم مد عربی را هم [در اجراهایم] بگنجانم، زیرا بسیار زیبا است، واقعا، مانند سکه‌ها، گلدوزی‌ها، همه چیزش ... و فکر می‌کنم ترکیب بسیار جالبی است.»

الیانا که سال گذشته برای دیدن اجرای «ویکند» (Weeknd) در کوچلا شرکت کرد، تصور نمی‌کرد که امسال خودش در این جشنواره موسیقی روی صحنه برود.

بیشتر از موسیقی