در حمله طالبان به یک خانه مسکونی در پکتیا پنج زن و سه کودک کشته شدند

طالبان ادعا می‌کنند که این رویداد در اثر درگیری میان دو خانواده رخ داده است

منابع آگاه محلی می‌گویند که در حمله طالبان به یک خانه‌ مسکونی در استان پکتیا چندین زن و کودک کشته شدند، اما طالبان ادعا می‌کنند که این رویداد در اثر درگیری میان دو خانواده رخ داده است. 

به گفته‌ منابع آگاه، در این رویداد که روز جمعه، ۲۵ فروردین (۱۴ آوریل)، در روستای پاینده‌خیل شهرستان خیرکوت استان پکتیا واقع‌در شرق افغانستان رخ داده است، پنج زن و سه کودک کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

بلال سروری، خبرنگار افغان، در حساب توییتر خود نوشته است طالبان به خانه‌ای حمله کردند که در آن مردی تعدادی زن و کودک را گروگان گرفته بود. به نوشته او، این مرد ویدیویی برای طالبان فرستاده و به آن‌ها هشدار داده بود که اگر به او «راه امن» ندهند، گروگان‌ها را خواهد کشت. به گفته‌ این خبرنگار افغان، گروه طالبان روز جمعه به این خانه حمله کردند که در نتیجه‌ آن، این مرد و گروگان‌هایی که گرفته بود، کشته شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منابع آگاه محلی تایید می‌کنند که این مرد متهم، چند سال پیش پدرزن خود را به قتل رسانده و حالا برای گرفتن همسرش به خانه‌ او آمده بود. 

طالبان کشته‌شدن ۹ تن و زخمی‌شدن ۵ نفر دیگر را در این رویداد تایید می‌کنند، اما می‌گویند که آن در اثر درگیری میان دو خانواده رخ داده است.

ثناءالله معصوم، سخنگوی طالبان برای استانداری پکتیکا، به ایندیپندنت فارسی گفت: «در اثر درگیری میان دو خانواده در ولایت پکتیا ۹ تن جان باخته‌اند و ۵ دیگر جراحت برداشته‌اند. در این رویداد از یکی از طرف‌های درگیر سه زن و سه کودک کشته شده و ۵ تن دیگر زخمی شده‌اند. از طرف دیگر، یک مرد، دو زن و یک دختر خردسال جان باخته‌اند.»

سخنگوی طالبان برای استانداری پکتیا افزود که نیروهای امنیتی برای کشف علت این رویداد، درحال تحقیق و بررسی منطقه‌اند.

طالبان که بیشتر تجربه جنگ‌های چریکی دارند، در عملیات‌های جنایی کم‌تجربه‌اند و اغلب در این‌گونه عملیات‌های آن‌ها غیرنظامیان، به‌ویژه زنان و کودکان، قربانی شده‌اند. پیش از این نیز گزارش‌های متعددی از کشته‌شدن کودکان در تیراندازی طالبان منتشر شده است.