فردی خود را «رولا غنی» جا زد و ۵۰۰ هزار روپیه از یک حسابدار سرقت کرد

این سارق اینترنتی به حسابدار هندی گفته بود قصد دارد ۲۲ میلیون دلار در هند سرمایه‌گذاری کند

یک پلیس در شهر اندری هند گفت تلاش برای ردیابی سارق اینترنتی که مبلغ هنگفتی از حساب رامکشومار شاه برداشته است، ادامه دارد- AFP

یک سارق اینترنتی که خود را رولا غنی، همسر اشرف غنی، رئیس‌جمهوری سابق افغانستان، معرفی کرده بود، از یک حسابدار هندی ۵۰۹ هزار روپیه هندی سرقت کرد. قربانی این کلاهبرداری که رامشکومار شاه نام دارد، مردی ۷۱ ساله مقیم شهر اندری در حومه بمبئی است و در چندین شرکت حسابداری می‌کند.

هندوستان تایمز در گزارشی نوشت که رامشکومار پس از از دست دادن این مبلغ، به پلیس مراجعه کرد و گفت که ۱۸ فوریه ایمیلی گرفته که در آن، فرستنده خود را رولا غنی معرفی کرده است.

رولا غنی، همسر اشرف غنی، از ۲۰۱۵ تا ۱۵ اوت ۲۰۲۱ بانوی افغانستان بود و در روز فروپاشی دولت جمهوری همراه همسرش از افغانستان فرار کرد. اشرف غنی از زمان سقوط افغانستان به دست طالبان در امارات متحده عربی زندگی می‌کند. رولا غنی که اصالتا لبنانی و مسیحی است، پس از فرار از افغانستان با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکرد و مشخص نیست چه می‌کند.

فرستنده این ایمیل به رامشکومار شاه گفت قصد دارد ۲۲ میلیون دلار در هند سرمایه‌گذاری کند و برای این کار از او می‌خواهد امور مالی این سرمایه‌گذاری را بر عهده بگیرد. رامشکومار شاه که در حسابداری بسیار باتجربه است، این پیشنهاد اغواکننده را پذیرفت و اسناد لازم را برای فرستنده ارسال کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این شخصی که خود را رولا غنی معرفی کرده بود، در تماس بعدی با رامشکومار گفت که بخشی از این ۲۲ میلیون دلار را به حساب به او واریز می‌کند و او می‌تواند این مبلغ را نزد خود نگه دارد تا امور اداری این سرمایه‌گذاری آغاز شود. او از رامشکومار خواست برای انتقال پول، عکس، پاسپورت و جزئیات حساب بانکی‌اش را برای او بفرستد. فرستنده ایمیل عکس و پاسپورت خود با نام رولا غنی را هم برای رامشکومار فرستاد؛ اما وجود گذشت بیش از یک هفته، رامشکومار پولی را که قرار بود از طرف رولا غنی دریافت کند، نگرفت. 

رامکشومار به پلیس توضیح داد که سپس فرد دیگری به عنوان نماینده رولا غنی از اندونزی با او تماس گرفت و گفت پول را به آدرس خانه او می‌فرستد، چون ارسال پول از یک کشور خارجی به داخل هند اشکالات فنی دارد.

چهارم آوریل یک مرد رنگین‌پوست به خانه رامکشومار رفت و کیفی را که مدعی بود حاوی پول ارسالی از جانب رولا غنی برای سرمایه‌گذاری در هند است، به او تحویل داد.

رامشکومار وقتی کیف را باز کرد، کاغذهایی را دید که به شکل اسکناس بریده شده بودند و از دلارهای رولا غنی هم خبری نبود.

یک پلیس شهر اندری گفت تلاش برای ردیابی سارق اینترنتی که مبلغ هنگفتی از حساب رامکشومار شاه برداشته است، ادامه دارد.

در مورد این سارق اینترنتی که خود را رولا غنی معرفی کرده بود، اطلاعات یا جزئیاتی در دست نیست.