قاچاقچیان با نردبان از دیوار مرزی آمریکا و مکزیک بالا می‌روند

قبلا هم بخش‌هایی از این دیوار سوراخ شده بود

 بخشی از دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک که چند نفر در حال بالا رفتن از آن هستند ( AFP/Getty Images )

دونالد ترامپ با تمجید از ساخت دیواری که اخیرا در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک ایجاد شده است، تأکید کرده است که کسی نمی‌تواند از آن بالا برود. اما فیلمی که در اینترنت به سرعت پخش شده است، نشان می‌دهد که با یک نردبان می‌توان به آسانی از آن دیوار بالا رفت.

جی اومار اورنلاس در تاریخ۴ دسامبر ۲۰۱۹ با گذاشتن این فیلم در حساب تویتر خود نوشت: «این همان دیوار جدیدی است که در مرز آمریکا و مکزیک ساخته‌اند.»

در ماه سپتامبر، رئیس جمهوری جلو بخشی از دیوار در حال ساخت ایستاد، که به گفته او توسط کوهنوردهای معروف جهان آزمایش شده بود و آنها اقرار کرده بودند که بالا رفتن از آن سخت‌تر از هر جای دیگری است.

ترامپ در واکنش به این فیلم گفته است: «و ما تصاویری از جوانانی را دیده‌ایم که با کوله‌ای از مواد – با مقدار زیادی از مواد – دارند از دیوار بالا می‌روند. به نظر من این بالارفتن باورکردنی نیست. کسی نمی‌تواند از این دیوار بالا برود. بالا رفتن از آن بسیار بسیار سخت است.»  

در فیلمی که این هفته در اینترنت گذاشته شد و به سرعت پخش شد، سه مرد در بخشی از دیوار مشابه قسمتی که ترامپ کنار آن ایستاده بود، ظرف چند ثانیه از آن بالا می‌روند.

فیلم که توسط جی اومار اورنلاس، عکاس خبری روزنامه «دزرت سان» گرفته شده است،  سه مرد را نشان می‌دهد که یکی از آن‌ها نردبان بلندی را در پایین دیوار محکم گرفته است و دو مرد دیگر از دیوار مشبک بالا می‌روند و به آسانی از سوی دیگر آن به طرف پایین سُر می‌خورند.

رئیس جمهوری هنوز هیچ بخش دیگری به این دیوار اضافه نکرده است و هیچ بودجه دیگری نیز برای این پروژه تأمین نکرده است. او در ویدیوی کارزار انتخاباتی خود بارها قول داده بود که آن دیوار را (در خط مرزی آمریکا و مکزیک) خواهد ساخت تا ظاهرا از ورود غیرقانونی افراد به آمریکا جلوگیری کند، و هزینه ساخت آن را هم از مکزیک خواهد گرفت.  

دیوار کنونی جایگزین حفاظ مرزی قبلی شده است. گزارش‌ها همچنین نشان داده‌اند که مردم با ابزارهای معمولی که با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار می‌توان آنها را از ابزارفروشی‌ها تهیه کرد، قادر به تخریب بخش‌هایی از این دیوار شده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان