تراکتور تنور لیگ را داغ کرد

با برد تیم تبریزی مقابل سپاهان، رقابت قهرمانی در لیگ برتر به اوج رسید

پس از تساوی بدون گل نیمه اول این بازی نزدیک، تراکتور در نیمه دوم فشار را بیشتر کرد و توانست با پنالتی دقیقه ۶۴ رضا اسدی پیش بیفتد- Tractorclub1970/Instagram

تراکتور به اولین تیمی در نیم‌فصل دوم لیگ برتر تبدیل شد که توانست سپاهان صدرنشین را شکست دهد. تیم اصفهانی در ۹ بازی نیم‌فصل دوم توانسته بود به ۸ برد و یک تساوی برسد و در این مسیر استقلال و پرسپولیس را هم شکست داده بود تا مدعی اصلی قهرمانی باشد، ولی در حضور تماشاگران پرشمار تبریزی مقابل تراکتور با یک گل شکست خورد. حالا تنها یک امتیاز سه تیم بالای جدول را جدا می‌کند و پیش‌بینی قهرمان از همیشه سخت‌تر است.

در هفته بیست‌وپنجم، پرسپولیس بازی نسبتا آسانی داشت و پنجشنبه ملوان را با سه گل شکست داد تا ۵۱ امتیازی شود. استقلال آلومینیوم را که در نیم‌فصل دوم باختی نداشت در اراک با گل قایدی برد تا با ۵۲ امتیاز رتبه دوم را حفظ کند. سپاهان هم با شکست در حساس‌ترین بازی هفته در امتیاز ۵۲ باقی ماند و تهدید دو مدعی تهرانی را بیش از هر زمانی احساس می‌کند.

پس از تساوی بدون گل نیمه اول این بازی نزدیک، تراکتور در نیمه دوم فشار را بیشتر کرد و توانست با پنالتی دقیقه ۶۴ رضا اسدی پیش بیفتد. تعویض‌های مورایس در ادامه بازی موثر نبود تا سپاهان سومین شکست فصل را بپذیرد. هرچند بازی‌های باقی‌مانده سپاهان نسبتا آسان‌تر است و استقلال و پرسپولیس در هفته بیست‌وهفتم بازی مستقیمی دارند، ولی تیم اصفهانی بعد از شکست تبریز دیگر فرصت اشتباه ندارد و با یک لغزش دیگر ممکن است صدر جدول را از دست بدهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرمربی پرتغالی سپاهان در پایان بازی به صحنه‌ مشکوکی که در محوطه جریمه تراکتور اتفاق افتاد، اشاره داشت و گفت: «دو تیم قصد بردن داشتند و به نظرم نتیجه عادلانه مساوی بود، اما در نیمه اول موقعیت بیشتری داشتیم و در نیمه دوم داور یک پنالتی به تراکتور پاداش داد و دو پنالتی ما را نگرفت تا بازنده زمین باشیم.»

او در پیش‌بینی قهرمان لیگ برتر هم گفت: «آدمی نیستم که حدس بزنم ولی چیزی که از ته دل آرزو می‌کنم این است که منصفانه باشد و یک تیم هیچ وقت سود نبرد و تصمیمات جوری نباشد که تیمی متضرر شود و تیم دیگر سود ببرد.»

بازی جمعه شب تبریز یکی از بازی‌های باکیفیت این فصل لیگ برتر بود و نمی‌توان نقش مورایس و خمس، دو مربی خوب خارجی، را در این نمایش جذاب نادیده گرفت. سپاهان و استقلال که در کورس قهرمانی‌اند با هدایت مورایس و خمس از بهترین تیم‌های لیگ برترند و شاید اگر خمس هم از اول فصل روی نیمکت تراکتور بود، این تیم حالا در کورس قهرمانی حضور داشت. حضور این سه مربی خارجی یکی از نکات مثبت لیگ بیست‌ودوم است و نشان داد که اگر مربیان خارجی با وسواس انتخاب شوند، تاثیر ماندگاری در فوتبال ایران خواهند داشت.

بیشتر از فوتبال