فریب و جنایتی تازه: عباس کورکوری به اتهام قتل کیان پیرفلک به اعدام محکوم شد

خانواده کیان پیرفلک به صراحت ماموران حکومتی را به عنوان قاتل فرزند خود معرفی کرده‌اند

خبرگزاری میزان، متعلق به قوه قضاییه جمهوری اسلامی خبر داد که براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه، مجاهد کورکوری، به اتهام قتل کیان پیرفلک به اعدام محکوم شده است.

این حکم در حالی صادر شده است که خانواده کیان پیرفلک تاکید کرده‌اند که مجاهد کورکوری هیچ نقشی در کشته شدن کیان پیرفلک نداشته و ماموران حکومتی این کودک ده ساله را به قتل رسانده‌اند.

نیروهای سرکوبگر در ایذه، در شامگاه ۲۵ آبان ماه سال گذشته خودرو خانواده کیان پیرفلک را به گلوله بستند. در جریان این حمله، کیان پیرفلک جان خود را از دست داد و پدر او نیز به شدت مجروح شد.

با وجود تاکید صریح خانواده و وکیل مدافع آنها در مورد ماهیت مهاجمان، قوه قضاییه جمهوری اسلامی عباس کورکوری مشهور به مجاهد کورکوری را به قتل کیان پیرفلک متهم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری میزان، پس از کشته شدن دست کم هفت نفر، از جمله کیان پیرفلک در شامگاه ۲۵ آبان در شهر ایذه، «در ٢٩ آذر ١٤٠١ در اقدام عملیاتی مشترک وزارت اطلاعات، سپاه و فراجا چهار نفر از عوامل دخیل در حادثه از جمله دو نفر از عناصر اصلی مسلح این اغتشاشات مورد ضربه قرار گرفتند که در این درگیری مسلحانه دو نفر از متهمان دستگیر و دو نفر نیز کشته شدند.»

این خبرگزاری، روز جمعه ۱۸ فروردين ۱۴۰۲، بدون اشاره به توضیحات خانواده کیان پیرفلک گزارش داد:«با توجه به مستندات و شواهد موجود در پرونده از جمله تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته که نشان می‌دهد متهم اسلحه خود را به سمت مردم هدف گرفته بود، نظریه کارشناسی جنائی اسلحه که دلالت بر شلیک گلوله از اسلحه مکشوفه از متهم به پیکر مرحوم کیان پیرفلک دارد و کشف مقادیر زیادی اسلحه، فشنگ، بطری کوکتل مولوتف از محل دستگیری متهم و گزارش فرماندار ایذه مبنی بر ایراد خسارت توسط متهم و سایر متهمین و همدستان وی به امامن عمومی و ادارات، عباس کورکوری به اعدام محکوم شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری میزان، این حکم غیر قطعی بوده و در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی است.

زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، روز ۲۷ اسفند در اینستاگرام اعلام کرد که عباس کورکوری قاتل فرزندش نیست و مامور سرکوبگری که کیان پیرفلک را به قتل رسانده، اهل ایذه نبوده است.

او نوشت:«من، مادر کیان، هرکس از همشهریانم را که به عنوان قاتل معرفی کنید، هرگز نمی‌پذیرم. چرا می‌خواهید طایفه‌ها را به جان هم بیندازید؟ مجاهد (عباس)، حسین، محمود، بهمن... چند نفر می‌خواهید معرفی کنید؟ یک اشاره هم به اصل کاری‌ها بکنید، جای دوری نمی‌ره.»

داوود شاه‌ولی، وکیل خانواده پیرفلک، هم ۱۲ اسفند افشا کرد مقام‌‌های جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند نام «ضابطان قوه قضاییه» را از پرونده قتل کیان پیرفلک پاک و فرد دیگری را به‌عنوان قاتل معرفی کنند.

او گفت: «اراده‌ای قوی وجود دارد که می‌خواهد قاتل کیان را مجاهد کورکور معرفی کند. زمانی که موکلم کشته شد، هیچ اثر و نشانی از مجاهد کورکور به دست نیامده بود.»

حجت‌الله درویش، نماینده سابق ایذه در مجلس شورای اسلامی، نیز در برنامه خبری صداوسیمای حکومتی ایران، با تایید روایت مادر کیان از نحوه قتل فرزندش، ادعای حکومتی‌ها درباره «شلیک موتورسواران ناشناس به خودرو خانواده پیرفلک» را رد کرد و گفت: «همان مامورانی که در خیابان جلو خودروها را می‌گرفتند، به خودرو خانواده پیرفلک شلیک کردند و سپس پدر کیان را که زخمی بود، به هلال‌احمر منتقل کردند. ساختمان هلال‌احمر محل استقرار نیروهای بسیج و انتظامی است.»