خانواده پیرفلک: انتساب قتل کیان به دیگری را نمی‌پذیریم، کار ماموران بود

خانواده پیرفلک خواستار بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته محل قتل کیان پیرفلک شده‌ است

وکیل خانواده پیرفلک و برخی از اعضای این خانواده فاش کردند که مقام‌‌های جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند نام «ضابطان قوه قضاییه» را از پرونده قتل کیان پیر فلک پاک کنند و فرد دیگری را به‌عنوان قاتل معرفی کنند.

داود شاه‌ولی که وکالت این خانواده را بر عهده دارد، به‌تازگی اعلام کرده است که «اراده‌ای قوی» وجود دارد که می‌خواهد قاتل کیان را «مجاهد کورکور» معرفی کند.

«مجاهد کورکور» نام فردی است که ۲۹ آذر در شهرستان «ایذه» به اتهام «محاربه» و «قتل» کیان پیرفلک بازداشت و زندانی شده است.

شاه‌ولی هم اعلام کرده است که در زمانی که موکلش کشته شد، «هیچ اثر و نشانی» از «مجاهد کورکور» به دست نیامده است، اما در دستگاه قضایی «اراده‌‌ای قوی» برای القا و اثبات این ادعا دیده می‌شود.

این وکیل دادگستری همچنین با انتقاد از تعجیل در صدور کیفرخواست برای «مجاهد کورکور»، خواستار بازبینی دوربین‌های محل قتل موکلش به‌منظور روشن شدن واقعیت شده است.

شاه‌‌ولی اضافه کرده است که دستگاه قضایی قصد دارد در این پرونده از این فرد «استفاده حداکثری» کند، در حالی که هدف خانواده پیرفلک از شکایت «کشف حقیقت و ممانعت از انتساب اتهام قتل به سایرین» است.

اعضای خانواده کیان پیرفلک پیش‌تر و بارها گفته‌اند افرادی را که قوه قضاییه و نهاد‌های امنیتی به قتل کیان متهم می‌‌کنند، قبول ندارند و عاملان این قتل را «ضابطان قضایی» می‌دانند.

 مادر کیان پیرفلک هم پیش‌تر گفته بود این ماموران لباس‌‌شخصی بودند که به سمت خودروی آن‌ها تیراندازی کردند و باعث کشته شدن فرزندش شدند.

سجاد پیرفلک، عموی کیان پیرفلک، هم به‌تازگی متن شکایت این خانواده را منتشر کرد که در آن «ضابطان قضایی» عامل این تیراندازی مرگ‌بار اعلام شده‌اند.

پلیس، بسیج و نیرو‌های سپاه پاسداران از «ضابطان قضایی» محسوب می‌شوند که تاکنون حاضر نشده‌اند مسئولیت این تیراندازی را بر عهده بگیرند.

خانواده پیرفلک می‌گویند بازبینی فیلم دوربین‌های محل تیراندازی تایید خواهد کرد که این نیرو‌ها بوده‌اند که به قتل کیان پیرفلک اقدام کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرگ دل‌خراش کیان پیرفلک علاوه بر ایجاد موجی از خشم و اندوه در میان ایرانی‌ها، این کودک را به یکی از نماد‌های جنبش اعتراضی سال ۱۴۰۱ مردم ایران تبدیل کرده است.

 کیان پیر فلک، کودک ۹ ساله‌‌ای بود که روز چهارشنبه ۲۵ آبان همراه خانواده‌اش در خودرو بود، اما در اعتراضات ایذه به دست نیروهای امنیتی کشته شد. پدر او نیز براثر اصابت گلوله به‌شدت مجروح و مدت‌ها در بیمارستان بستری شد.

قتل این کودک چنان بازتاب‌های داخلی و خارجی داشت که رسانه‌های وابسته به حکومت مثل خبرگزاری فارس، تسنیم، ایرنا و مشرق‌نیوز تلاش کردند همچون گذشته با پنهان کردن واقعیت، گروه «داعش» را مسئول قتل او معرفی کنند.

در این میان  صداوسیما هم با «شهید» خواندن کیان پیرفلک تلاش کرد چنین القا کند که او در مسیر خانه موردحمله «تروریستی» قرار گرفته است.

 زینب مولایی‌راد، مادر کیان پیرفلک، هم در همان زمان روایت مقام‌های جمهوری اسلامی و رسانه‌های حکومتی از کشتار در ایذه و قتل فرزندش را زیر سوال برد و آن‌ها را دروغگو خواند.

مولایی‌راد گفت که «خود لباس‌شخصی‌ها که سه نفر بودند» خودروی آن‌ها را در زمان عبور از خیابان «به رگبار بستند.»

حجت‌الله درویش پور، نماینده پیشین ایذه، هم در آن زمان در تایید حرف‌های این مادر گفت: «همان کسانی که تیراندازی کردند کیان و پدرش را به ساختمان هلال‌احمر که محل استقرار نیروهای بسیج و انتظامی بوده منتقل کردند.»

در واکنش به این گفته‌های مولایی‌راد هم برخی از برنامه‌های صداوسیما تلاش کردند این اظهارات را از سر «احساسات و فریب‌خوردگی» اعلام کنند و برخی دیگر با دعوت از کارشناسان مختلف، به‌دنبال بررسی عواملی بودند که بتوانند سناریو شلیک موتورسواران «تروریست» را تشریح کنند.

این تلاش‌ها درنهایت به تحت فشار قرار گرفتن مادر و سایر اعضای خانواده پیرفلک برای تکذیب گفته‌هایشان منجر شد، اما نتوانست صدای دادخواهی آن‌ها را خاموش کند.

انتشار متن شکایت این خانواده و اصرار بر کشف حقیقت و معرفی عاملان اصلی قتل کیان پیرفلک، آشکار می‌کند که این خانواده با وجود تمامی فشار‌ها دست از دادخواهی برنداشته‌اند.