زنان هنگام خرید خودرو به چه نکاتی توجه می‌کنند؟

ایمنی مهم‌ترین معیار زنان هنگام خرید خودرو است

عملکرد خوب و جادار بودن خودرو در زمره برترین اولویت‌های زنان هنگام تصمیم‌گیری برای خرید است - canva

زنان درصد قابل‌توجهی از مالکان خودرو در کل جهان را تشکیل می‌دهند. این افزایش در ایالات متحده کاملا مشهود است. طبق گزارش سال ۲۰۲۱ استاتیستا، سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده حدود ۴۴ درصد خودروهای شخصی تحت مالکیت زنان به ثبت رسیده‌اند. این نشان می‌دهد زنان در مالکیت خودرو در ایالات متحده سهم قابل‌توجهی دارند و افزایش حضور آنان در بازار خودرو همچنان ادامه دارد.

به گزارش دیلی نیوز، آمار ان‌ال‌ان‌او از این هم بالاتر است. طبق اعلام این نشریه، زنان ۵۴ درصد خودروهای ایالات متحده را می‌خرند و در ۸۴ درصد تصمیم‌ها در مورد خرید خودرو اثرگذارند. این آمار نشان می‌دهد صنعت خودروسازی هنگام تصمیم‌گیری در مورد انواع خودروهایی که طراحی یا برای آن بازاریابی می‌کند و به مشتریان می‌فروشد، باید زنان را مدنظر قرار دهد.

زنان هنگام خرید خودرو به چه نکاتی توجه دارند؟

دیلی‌نیوز نوشت طبق پژوهشی که شارلین کلارک، روزنامه‌نگار اهل آفریقای جنوبی، برای بیمه‌گذار فرست فورویمن انجام داد، ایمنی مهم‌ترین معیار زنان هنگام خرید خودرو است.

پژوهش دیگری نشان می‌دهد عملکرد خوب و جادار بودن خودرو در زمره برترین اولویت‌های زنان هنگام تصمیم‌گیری برای خرید است.

اول ایمنی

تینا وویانوویچ، روزنامه‌نگار صرب حوزه خودرو، دریافت که هنگام ترجیح یک مدل بر دیگری، ایمنی بیش از سایر جنبه‌ها اهمیت دارد. بر اساس نتایج یک نظرسنجی از ۱۴ هزار زن خودروسوار، ایمنی و وضعیت قرارگیری بدن هنگام رانندگی (هرچه بالاتر بهتر) از اهمیت زیادی برخوردار است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته دیلی‌نیوز، مبی انگوین، روزنامه‌نگار ویتنامی، با این نکته موافق است که خرید خودرو به تجهیزات ایمنی آن منوط است. رانندگان زن برعکس مردان ابزارها و وسایلی می‌خواهند که به آنان در به حداقل رساندن خطرات کمک کند؛ ابزارهایی مانند دوربین دنده عقب، مانیتور نقاط کور و ترمز ضدلغزش.

از طرفی الانا شر، روزنامه‌نگار آمریکایی حوزه خودرو، دریافته است که زنان علاوه بر ایمنی خودرو، به کم‌مصرف بودن و نیز طراحی بدنه و طراحی داخلی زیبا هم توجه زیادی دارند.

طبق گزارش دیلی‌نیوز، از نظر کورش ارژیبت مایارورساگ، روزنامه‌نگار اهل مجارستان، تصمیم‌گیری برای خرید بر چندین معیار مبتنی است؛ از جمله نحوه کار با خودرو، عملکرد آن، آسان بودن رانندگی با آن و مطمئن بودنش. در کل، ایمنی، قدرت، طراحی و کم‌مصرف بودن بیشترین اهمیت را دارد.

زنان در خریدن خودرو منطقی عمل می‌کنند

زنان برای خرید خودرو بسیار منطقی تصمیم‌ می‌گیرند. به رغم کلیشه‌ها، اطلاعات رانندگان زن در این زمینه افزایشی روزافزون دارد و برای تصمیم‌گیری بر اساس ویژگی‌هایی که می‌خواهند خودرو واقعا داشته باشد، همواره اطلاعات زیادی در اختیار دارند.

نیازهای شخصی و حرفه‌ای مصرف‌کنندگان زن نیز مهم است. زنان به ابزارهایی نیاز دارند که زندگی روزمره را برایشان آسان‌تر کند و البته همه آنان نیازهای دقیقا یکسانی ندارند. مثلا کسانی که باید هر روز سر کار بروند، راحتی، چابکی و کم‌مصرف بودن خودرو را در اولویت قرار می‌دهند. زنانی که مادرند نیز به نوبه خود به خودرویی جادار نیاز دارند که فرزندان و تمام اسبابشان را در خود جا دهد.

بیشتر از زندگی