۹ سرباز آمریکایی در سقوط هلی‌کوپترهای ارتش در کنتاکی کشته شدند

وظیفه اولیه این هلی‌کوپتر حمل سربازان و ارائه حمایت لجستیکی است

هلی‌کوپتر یو اچ-۶۰ بلک هاوک (شاهین سیاه آمریکایی) در مدرسه نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا  در کنتاکی ـ  REUTERS

به گفته یکی از مقام‌های ارتش آمریکا، ۹ سرباز در کنتاکی در جريان ماموریت آموزشی، پس از سقوط دو هلی‌کوپتر بلک هاوک کشته شدند. این هلی‌کوپتر‌ها با اسم شاهین سیاه آمریکایی هم شناخته می‌شوند.

این مقام افزود: «۹ نفر از سربازان آمريکایی پس از سقوط دو هلی‌کوپتر لشکر ۱۰۱ هوابرد در جنوب غربی کنتاکی، روز چهارشنبه ۲۹ مارس (هشتم فروردین)‌، کشته شدند.» این منبع آگاه گفت هیچ سرنشینی از این حادثه نجات نیافته است.

مقام‌های نزديک فورت کمپبل پیش‌تر گفته بودند که دو هلی‌کوپتر یو اچ-۶۰ بلک هاوک (Black Hawk UH-60) حدود ساعت ۱۰ شامگاه چهارشنبه سقوط کردند. محل حادثه در شهر تريگ در نزديکی مرز ایالت تنسی قرار دارد. انتظار می‌رود در فورت کمپبل یک کنفرانس برگزار شود. این پایگاه در بیانیه‌ای در فیس‌بوک اعلام کرد که خدمه در حال پرواز «در طول یک ماموریت آموزشی معمول بودند که این حادثه رخ داد.»

این هلی‌کوپتر‌ها «در حال تمرین پرواز در شب بودند». اسامی کشته‌شدگان منتشر نشده است. مقام‌ها گفتند به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس ایالت کنتاکی گفت هیچ منطقه مسکونی آسیب ندیده است. در بیانیه پلیس ایالت کنتاکی آمده است که هم‌اکنون، کارکنان فورت کمپبل «بر مراقبت از کارکنان و خانواده‌هایشان متمرکزند.»

میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا از کنتاکی، در بیانیه‌ای در توییتر خود نوشت: «من از شنیدن حادثه هلی‌کوپتر ارتش بر فراز کنتاکی برای اعضای شجاع لشکر ۱۰۱ هوابرد به‌شدت ناراحت شدم.» او تصریح کرد: «تیم من با ارتش و مقامات در ارتباط است. لطفا برای خدمتگزاران ما و خانواده‌های آ‌ن‌ها دعا کنید.»

هلی‌کوپتر بلک هاوک دارای دو موتور قدرتمند جنرال الکتریک است. شاهین سیاه آمریکایی دارای سرعت شگفت‌انگیز ۲۸۰ کیلومتر در ساعت است و همچنین قادر به صعود ۴۰۰ متر در دقیقه و رسیدن به ارتفاع حدود ۶ کیلومتر است. هلی‌کوپتر شاهین سیاه آمریکایی تا ۲۲۲۲ کیلومتر برد دارد و شعاع رزمی آن تا ۵۹۲ کیلومتر می‌رسد. بلک هاوک با قلاب باری خود می‌تواند یک شیء با وزن ۳۶۲۸ کیلوگرم را بلند کند.

وظیفه اولیه این هلی‌کوپتر حمل سربازان و ارائه حمایت لجستیکی است. علاوه بر داشتن توانایی تخلیه‌ مجروحان، ممکن است برای انجام خدمات ویژه ازجمله جست‌وجو و نجات، فرماندهی و کنترل، اسکورت مسلح، جنگ الکترونیکی و ماموریت‌های حمل‌ونقل اعزام شود.

بیشتر از جهان