نگاهی به ۱۱ سال رابطه تام کروز و نیکول کیدمن

شایعاتی مبنی بر دخالت کلیسای ساینتولوژی در رابطه آن‌ها وجود دارد که هیچ وقت به صورت رسمی اثبات نشده است

آشنایی تام کروز و نیکول کیدمون به سال ۱۹۹۰ باز می‌گردد-JACK GUEZ / AFP

یکی از غایبان بزرگ مراسم اسکار امسال تام کروز بود. این غیبت از آن جهت موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفت که جدیدترین فیلم کروز «تاپ‌گان: ماوریک» در بین نامزدهای بهترین فیلم قرار داشت. در حالی که در پایان شب تام کروز این رقابت را به فیلم «همه‌چیز، همه‌جا، به یکباره» باخت، برخی از رسانه‌ها غیبت او را در مراسم اسکار به حضور نیکول کیدمن، همسر سابق او، مربوط دانستند.

اگرچه رابطه عاشقانه تام کروز و نیکول کیدمن که یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین رابطه‌های هالیوود در دهه ۹۰ میلادی بود، بیش از ۲۰ سال پیش تمام شده است، اما این رابطه شکست‌خورده همچنان موضوع جذابی برای طرفداران فیلم و سینما در سراسر جهان است.

هرچند برخی از دوستان کروز دلیل غیبت او را فیلم‌برداری جدیدترین فیلم مجموعه «ماموریت غیرممکن» عنوان کردند، اما دلیل نمی‌شود که ما به رابطه ۱۱ ساله این زوج محبوب سابق هالیوود نگاهی نیندازیم.

آشنایی تام کروز و نیکول کیدمن به سال ۱۹۹۰ و هنگامی که در فیلم تندر به کارگردانی تونی اسکات، با یکدیگر هم‌بازی شدند، بازمی‌گردد. آن‌ها کمتر از یک سال و پس از نهایی شدن طلاق کروز از میمی راجرز، در دسامبر ۱۹۹۰ در یک مراسم خصوصی در شب کریسمس ازدواج کردند.

نیکول کیدمن که آن زمان ۲۳ ساله بود، در گفت‌وگو با مجله «قرمز» (Red magazine) درباره ازدواجش گفت که وقتی ازدواج کردم خیلی جوان بودم، الان که به گذشته نگاه می‌کنم، می‌گویم: «که چی؟»

مدت کوتاهی پس از ازدواجشان، این زوج دوباره در درام «دور و دورتر» به کارگردانی ران هاوارد (Ron Howard) که در سال ۱۹۹۲ روی پرده سینماها رفت، هم‌بازی شدند. آن‌ها در همان سال ایزابلا را کمی پس از تولدش به فرزندخواندگی پذیرفتند. پس از آن در سال ۱۹۹۵ بود که پسرشان کانر را به فرزندی پذیرفتند.

کروز و کیدمن برای سومین بار در سال ۱۹۹۶ در فیلم «چشمان کاملا بسته» استنلی کوبریک که در سال ۱۹۹۹ اکران شد، با یکدیگر همکاری کردند.
کیدمن بعدها در سال ۲۰۲۰ در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز گفت که ازدواجشان در آن زمان در روزهای خوب خود بوده است. او در ادامه به نیویورک پست گفت که در حین ساخت فیلم، بعد از صحنه‌های سخت، به مسابقه کارتینگ می‌رفتیم.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، این زوج کمتر از دو سال پس از اکران فیلم، جدایی خود را اعلام کردند. یکی از نمایندگان این دو در بیانیه‌ای در فوریه ۲۰۰۱ گفت که با توجه به مشکلات شغلی که دائما آن‌ها را از هم دور می‌کند، به این نتیجه رسیدند که جدایی دوستانه برای هر دوی آن‌ها در این زمان بهترین راه‌حل است.

البته شایعاتی مبنی در دخالت کلیسای ساینتولوژی در رابطه آن‌ها وجود دارد که هیچ‌وقت به‌صورت رسمی اثبات نشد.

ساینتولوژی که در برخی کشورها یک مذهب رسمی شناخته می‌شود، بنیادی است که ران هابارد (L. Ron Hubbard)، نویسنده داستان‌های علمی-تخیلی، آن را بنا نهاده است و تام کروز ازجمله اعضای بلندمرتبه این کلیسا است.

مایک ریندر، یکی از اعضای سابق این فرقه مذهبی، در سال ۲۰۲۲ ادعا کرد که کلیسا با ایجاد فاصله بین آن‌ها، در جدایی این زوج نقش داشته است. علاوه بر این، او مدعی شد که کلیسای ساینتولوژی تلفن کیدمن را برای نظارت بر تاثیر او بر کروز، شنود می‌کرد.

تام کروز بعد از جدایی از کیدمن مدتی با پنه‌لوپه کروز در رابطه بود تا اینکه در سال ۲۰۰۶ با کیتی هولمز ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دختری به نام سوری است که در آوریل ۲۰۰۶ به دنیا آمد.

کیدمن هم پس از جدایی از کروز، برای مدت کوتاهی در سال ۲۰۰۳ با لنی کراویتز نامزد کرد، اما این رابطه به سرانجام نرسید. او سپس در سال ۲۰۰۶ با ستاره موسیقی کانتری، کیت اوربان، ازدواج کرد که دو فرزند دختر به نام‌های ساندی رز (متولد ۲۰۰۸) و ایمان (متولد ۲۰۱۰) دارند.

بیشتر از زندگی