کمالا هریس ممکن‌ است گزینه جو بایدن یا الیزابت وارن برای معاون اولی باشد

سناتور هریس اخیرا از رقابت‌های انتخاباتی کنار کشید

کمالا هریس در کنار الیزابت وارن و جو بایدن در تگزاس، ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹- Frederic J. BROWN / AFP

پس از خروج  کمالا هریس از دور مقدماتی انتخابات حزب دموکرات، جو بایدن و الیزابت وارن اظهار داشتند که ممکن است وی را به عنوان انتخاب خود برای معاون اول رئیس جمهوری در نظر بگیرند.

آقای بایدن، معاون اول رئیس‌ جمهوری سابق، به گزارشگران گفت که روز سه‌شنبه با خانم هریس صحبت کرده است و به باور وی ایشان نامزد قدرتمندی برای این گزینه است.

او گفت: «ببینید، سناتور هریس ظرفیت این را دارد که هر چه می‌خواهد بشود. او شخصیتی استوار دارد و خود می‌تواند روزی رئیس‌ جمهوری شود، او می‌تواند معاون اول رئیس جمهوری شود، می‌تواند قاضی دیوان عالی شود، می‌تواند دادستان کل کشور شود. به نظر من او بی‌نهایت ظرفیت و فرصت‌ دارد.»

خانم وارن هم به ان‌بی‌سی گفت، به اعتقاد وی این سناتور اهل کالیفرنیا در «صدر فهرست هر نامزد دموکراتی» برای معاون اولی رئیس جمهوری قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم هریس که می‌توانست یکی از اولین گزینه‌های دموکرات‌ها برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری باشد، پیش‌تر در هفته جاری گفت که به خاطر مشکلات ناشی از تامین منابع مالی، کارزار انتخاباتی خود را لغو می‌کند.

او در بیانیه‌ای اظهار داشت: «من میلیاردر نیستم و نمی‌توانم منابع مالی کارزار خود را تامین کنم. با پیش‌ رویِ هر چه بیشتر کارزار انتخاباتی، تامین منابع مالی مورد نیاز برای رقابت نیز هر چه دشوارتر شده است.»

این سناتور در مناظره اول دموکرات‌ها آشکارا با آقای بایدن وارد مجادله شد و سابقه وی را در پیوند با مسالل نژادی، به ویژه مقطعی که او با طرح اختصاص اتوبوس‌های مدرسه به مناطق سکونت دانش‌آموزان در خارج از محدوده عادی مدارس (برای مقابله با تبعیض نژادی) مخالفت کرده بود، به چالش کشید.

در نظر افراد بسیاری، این منازعه لحظه‌ای مهم در مناظره بود و به اختصار، باعث افزایش محبوبیت خانم هریس در نظرسنجی‌ها شد.

در آغاز مناظره دوم، مچ آقای بایدن پشت دوربین گرفته شد که در اشاره‌ای آشکار به منازعه پیشین ایشان، از خانم هریس خواست: «بچه جان، بر من آسان بگیر!»

باب شروم، مشاور سیاسی سابق کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری ال گور و جان کری، به «یو‌اس‌ای تودی» گفت که خانم هریس انتخاب خیلی خوبی برای معاون اولی ریاست جمهوری خواهد بود.

آقای شروم گفت: «او در نظرسنجی‌ها در رتبه‌های پایین‌تر قرار داشت و نمی‌خواست در رای‌گیری ایالت کالیفرنیا در مقام پنجم یا ششم قرار بگیرد.»

وی افزود: «اما فارغ از این مورد،  وی در صدر گزینه‌های معاون اولی برای بایدن، بوتِجِج، یا حتی سندرز خواهد بود؛ اگر هر یک از ایشان نامزد نهایی دموکرات‌ها شود.»

آقای بایدن و خانم وارن، دو تن از پیشتازان رقابت انتخاباتی دموکرات‌ها برای نامزدی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ هستند؛ به علاوه آقایان برنی سندرز و پیت بوتجج.

رای‌گیری برای انتخاب نماینده دموکرات‌ها از حوزه انتخاباتی آیوا در تاریخ ۳ فوریه ۲۰۲۰ کلید خواهد خورد.

© The Independent