روسیه میزبان تیم فوتبال عراق؛ نخستین بازی خانگی پس از حمله به اوکراین

اتحادیه فوتبال روسیه پیش‌بینی می‌کند که حدود ۲۰ هزار هوادار به تماشای بازی روز یکشنبه تیم ملی فوتبال عراق و روسیه در ورزشگاه گازپروم آره‌نا بروند

فوتبال دوستانه روسیه و عراق در ورزشگاه گازپروم آرنا، سن پترزبورگ- REUTERS/Igor Russak

تیم ملی فوتبال مردان روسیه یکشنبه، ۲۶ مارس (۶ فروردین)، در نخستین بازی خانگی پس از حمله روسیه به اوکراین، میزبان تیم ملی فوتبال عراق در سن‌پترزبورگ است. تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته، باعث شد که تیم ملی فوتبال روسیه از رقابت‌های بین‌المللی کنار گذاشته شود.

هم فدراسیون فوتبال اروپا (یوفا) و هم فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، فوریه ۲۰۲۲ تصمیم به تعلیق همه تیم‌های روسی (ملی یا باشگاهی) از شرکت در رقابت‌های خود گرفتند.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی تاس، اتحادیه فوتبال روسیه پیش‌بینی می‌کند حدود ۲۰ هزار هوادار به تماشای بازی روز یکشنبه تیم ملی فوتبال عراق و روسیه در ورزشگاه گازپروم آره‌نا بروند. بازی ساعت ۱۸ به وقت مسکو آغاز می‌شود و اگر تیم فوتبال روسیه برنده شود، نخستین برد آن در شش ماه گذشته خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از زمان تهاجم به روسیه به اوکراین، تیم ملی فوتبال مردان روسیه چهار بازی دوستانه داشته است که همه‌آن‌ها در خارج از خانه بوده‌اند. روسیه سپتامبر سال میلادی گذشته در قرقیزستان با نتیجه دو بر یک پیروز شد، و در مقابل تاجیکستان، ازبکستان و ایران به تساوی رسید.

تیم ملی فوتبال زنان روسیه از فوریه ۲۰۲۲ در خانه بازی نکرده‌ است.

تیم ملی فوتبال مردان عراق چهار بازی اخیر خود را که همه در بیست‌و پنجمین دوره بازی‌های جام خلیج فارس برگزار شد، برده است.

روسیه که حمله به اوکراین را «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد، از راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ منع شد. تیم ملی فوتبال زنان این کشور نیز سال گذشته از شرکت در مسابقات قهرمانی اروپا منع شد.

اتحادیه فوتبال روسیه و چهار باشگاه روسی علیه محرومیت‌هایی که دادگاه داوری ورزش، ژوئیه گذشته علیه آن‌ها اعمال کرد، درخواست تجدیدنظر کرده‌اند.

پس از حمله روسیه به اوکراین، بیشتر فدراسیون‌های بین‌المللی ورزشی، ورزشکاران روسیه و متحدش، بلاروس، را از رقابت‌ها کنار گذاشتند، اما برخی از آن‌ها اینک اجازه یافته‌اند که به مسابقات بازگردند.

بیشتر از فوتبال