دومین حمله طی دو روز به پایگاه آمریکایی‌ها در شرق سوریه

یک سناتور جمهوری‌خواه خواهان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شد

استان دیرالزور در شرق سوریه شنبه، شبی پرحادثه را از سر گذراند. به گزارش صفحه تلگرامی «صابرین نیوز» که وابسته به نیروهای عراقی طرفدار جمهوری اسلامی است، پایگاه آمریکایی‌ها در نزدیکی میدان نفتی العمر در این استان شنبه شب، بار دیگر هدف حمله موشکی قرار گرفت.

از روز پنجشنبه که یک پیمانکار آمریکایی در حمله پهپادی منتسب به جمهوری اسلامی در شرق سوریه کشته شد، درگیری‌هایی بین نیروهای آمریکایی و نیروهای نزدیک به جمهوری اسلامی در خاک سوریه اتفاق افتاده است و مقام‌های جمهوری اسلامی نیز اخیرا هشدار داده‌اند که تلافی می‌کنند. پایگاه آمریکایی‌ها در العمر روز جمعه نیز هدف حمله چند موشک قرار گرفته بود. وزارت دفاع آمریکا حمله روز شامگاه جمعه را تایید کرد اما هنوز واکنشی به خبرهایی که در مورد حمله شامگاه شنبه منتشر شده، نشان نداده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رند پل، سناتور جمهوری‌خواه، صبح شنبه در واکنش به خبر درگیری‌های سوریه خواهان خروج نیروهای آمریکا از این کشور شد. او در توئیتر نوشت: «نیروهایمان را از سوریه خارج کنید و به خانه بازگردانید.» مجموعا کمتر از ۱۰۰۰ نیروی آمریکا برای پشتیبانی نظامی از «نیروهای دموکراتیک سوریه»‌ در این کشور حضور دارند؛ گروهی با محوریت کردهای چپ‌گرا که بخش‌های شمال شرقی سوریه را در اختیار دارد.

از سوی دیگر، شش نیروی ارتش سوریه روز شنبه در پی انفجار بمبی جاده‌ای در مناطق روستایی غرب استان دیرالزور زخمی شدند. «خبرگزاری شمال» که نزدیک به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است این خبر را شامگاه شنبه به نقل از منبعی آگاه در ارتش سوریه منتشر کرد. این منبع آگاه گفت بمب جاده‌ای در جنوب منطقه جبل بشری، یک کامیون ارتشی را منفجر کرده است. به گفته این منبع آگاه سربازان مشغول جمع‌آوری قارچ دنبلان در مناطق صحرایی غرب استان دیرالزور بودند. بهار فصل جمع‌آوری این قارچ خوراکی و گرانقیمت در سوریه است و امسال صدها نفر از کسانی که دنبال این قارچ‌ها بودند، از طریق مین‌ها و پیکارجویان هدف حمله قرار گرفته و برخی ناپدید یا ربوده شده‌اند.

بیشتر از جهان