گزارش نیویورک‌تایمز از زرادخانه موشکی ایران در عراق

جمهوری اسلامی از فرصت ناآرامی‌ها در عراق برای تقویت زرادخانه موشکی در این کشور استفاده کرده است

موشک‌ها با برد ۶۰۰ مایل می‌توانند از بغداد، اورشلیم را هدف بگیرند/ عکس آرشیوی از افکار نیوز

در ادامه سلسه‌ گزارش‌هایی که از روز گذشته در مورد تحرک‌های نظامی جمهوری اسلامی منتشر شده، نیویورک‌تایمز از کشف یک انبار موشکی متعلق به ایران در عراق خبر داده و گفت در حالی که اعتراض‌های مردمی در عراق ادامه دارد، جمهوری اسلامی در حال تقویت زرادخانه موشک‌های کوتاه‌برد خود در این کشور است.

پیش از این نیز پنتاگون در گزارش خود مدعی شده بود که ایران در طول همه سال‌های تحریم سرگرم توسعه ظرفیت‌های موشکی خود بوده است.

این درحالی است که امروز نامه بریتانیا، فرانسه و آلمان که از فعالیت‌های موشک‌های بالستیک ایران به سازمان ملل شکایت کرده‌اند، در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت و همزمان مقامات آمریکایی تایید کردند که یک محموله موشکی متعلق به ایران در حالی که به یمن می‌رفته از سوی یک ناو آمریکایی در شمال دریای عرب توقیف شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیویورک ‌تایمز هم در گزارش امروز خود به نقل از مقامات آمریکایی به ظرفیت‌های موشکی ایران در عراق اشاره کرده است.

این در شرایطی است که مقامات اسرائیل نیز اخیرا مدعی شده‌ بودند جمهوری اسلامی در حال آمادگی برای حمله به اسرائیل از خاک عراق و سوریه است.

سی‌ان‌ان هم در گزارشی مشابه نیویورک‌تایمز به نگرانی‌های امنیتی اشاره کرده که زرادخانه موشک‌های کوتاه‌برد ایران در عراق برای نیروهای آمریکایی و منافع ایالا‌ت‌متحده ایجاد می‌کند.

یک مقام عالی ارتش آمریکا گفته که به نظر نمی‌رسد که تهران به دنبال جنگ با آمریکا باشد اما نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی می‌توانند با این موشک‌های کوتاه برد نیروهای آمریکایی را هدف بگیرند.

مقامات مطلع می‌گویند، شاید موشک‌های ایران در عراق در زمره موشک‌های بالستیک طبقه بندی شوند اما باید گفت که آنها در واقع موشک‌هایی با برد بسیار کوتاه هستند.

به گفته این مقام آگاه، موشک‌ها بردی حدود ۶۰۰ مایل دارند و می‌توانند از بغداد به اورشلیم برسند.

الیسا اسلوتین، سناتور جمهوریخواه آمریکایی در این زمینه می‌گوید:«به موشک‌های ایران که وارد عراق شده و می‌تواند در منطقه آشوب به راه بیاندازد،‌ توجه کافی نشده است».

بیشتر از