پیام نوروزی شاهزاده رضا پهلوی: عزم و اراده شما برای رسیدن به آزادی مقصدی جز پیروزی ندارد

«یاد و نام جان‌باختگان دلیر میهن، فانوس روشنی‌بخش ما است. آنان همیشه زنده‌اند و یادشان به ما انگیزه می‌بخشد»

شاهزاده رضا پهلوی، دوشنبه، ۲۹ اسفند (۲۰ مارس)، ساعاتی پیش از نوروز ۱۴۰۲، فرا رسیدن نوروز باستانی و آغاز بهار را به ایرانیان شادباش گفت. او در این پیام ویدیویی سالی را که گذشت، «سال درخشش و سرافرازی ملت ایران» خواند و خطاب به مردم ایران گفت:‌ «شما در این سال، در مقابل یکی از ستمکارترین رژیم‌های تاریخ، حماسه‌ای به نام زن، به نام زندگی و به نام آزادی آفریدید، و پس از چندین سال مبارزه جانانه و میهن‌پرستانه، سرانجام توانستید جهانیان را به تحسین دلیری و بزرگی خود وادارید.» 

شاهزاده رضا پهلوی در شش ماه گذشته و از آغاز خیزش سراسری مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی، در کنار معترضان ایستاده است و در این مدت کوشید تا با دیدار با رهبران جهان، آنان را به حمایت از مردم آزادیخواه ایران متقاعد کند. او در ادامه پیام نوروزی خود خطاب به مردم ایران گفت: «عزم و اراده ملی شما برای رهایی میهنمان از اشغال ضحاک و ضحاکیان، و رسیدن به آزادی و رفاه که لایقش هستید، مقصدی جز پیروزی ندارد.»

خیزش سراسری مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی که در پی قتل مهسا امینی در بازداشتگاه گشت ارشاد در ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ آغاز شد، به سرعت به سراسر ایران گسترش یافت و سپس میلیون‌ها ایرانی مقیم کشورهای غربی را نیز به خیابان‌ها کشاند تا از کشورهای میزبان خود بخواهند که صدای اعتراض مردم ایران را بشنوند و مقام‌های جمهوری اسلامی را پاسخگو کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جو بایدن، رئیس‌ جمهوری ایالات متحده آمریکا، نیز در پیام نوروزی خود وعده داد که واشنگتن در روزهایی که ایرانیان بیش از همیشه به امید نیاز دارند، در کنار آنان و تلاششان برای رسیدن به آزادی خواهد ایستاد. 

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه پیام ویدیویی دو دقیقه‌ای خود گفت:‌‌ «راهی که در پیش گرفته‌اید، درخشان است. در این راه است که اراده ایرانی بر رژیم ضدایرانی غلبه خواهد کرد. چون مبارزه شما نه از سر ایدئولوژی‌های موهوم، که بر سر عشقتان به سرزمین کهنمان، به کشور عزیزمان ایران است.»

شاهزاده رضا پهلوی گفت که در راه پس گرفتن و از نو ساختن ایران، «یاد و نام جان‌باختگان دلیر میهن، فانوس روشنی‌بخش ما است. آنان همیشه زنده‌اند و یادشان به ما انگیزه می‌بخشد»‌. او از مردم ایران خواست که «یار و یاور خانواده‌های آن جاویدنامان باشند». او گفت: «برای پدران و مادرانی که جوان از دست داده‌اند، فرزندی کنید، و برای فرزندانی که پدر و مادر از دست داده‌اند، حق پدری و مادری را به جا آورید.» شاهزاده رضا پهلوی در ادامه توصیه کرد:‌ «هوای همدیگر را داشته باشید که به زیر کشیدن این رژیم ظالم و ساختن ایرانی آزاد، آباد، مرفه و مقتدر، تنها با حفظ اتحاد و همبستگی ملی‌مان ممکن است.»  

پیام ویدیویی شاهزاده رضا پهلوی مانند همیشه با عبارت «پاینده ایران» به پایان رسید و در ادامه آن، پرچم شیر‌وخورشید و تصاویر شماری از جوانانی که در جنبش «زن، زندگی، آزادی» به دست نیروهای وابسته به حکومت جمهوری اسلامی کشته شدند، از جمله مهسا امینی، مجیدرضا رهنورد، حمیدرضا روحی، کیان پیرفلک، سارینا اسماعیل‌زاده و نیکا شاهکرمی بر پرچم ایران به نمایش درآمد.