سی‌امین سالگرد کفش‌های زیره‌قرمز لوبوتان

لوبوتان در سال ۱۹۹۳ برای اصلاح زیره سیاه یک کفش صورتی و بنفش، از لاک قرمز استفاده کرد و معروف‌ترین طراحی او متولد شد

کریستین لوبوتان، طراح مد فاخر، در هفته مد پاریس، ۳۰ سالگی کفش‌های زیره‌‌قرمز نمادین خود را جشن گرفت.

او ۳۰ سال پیش لاک ناخن قرمزرنگ دستیارش را قرض گرفت تا یک زیره مشکل‌دار را تعمیر کند و این ناخواسته به ایجاد طرحی منجر شد که او را در تمام جهان مشهور کرد.

لوبوتان ۳۰ ساله در سال ۱۹۹۳ در حال بررسی نمونه اولیه یک کفش صورتی و بنفش بود که سیاهی کف کفش به نظرش بیش از حد غالب آمد. به همین دلیل دستیارش را صدا زد. او در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در این باره گفت: «لاک ناخن را برداشتم و سیاهی را پاک کردم. من فکر نمی‌کردم قرمز را اضافه کنم، اما ناگهان این یک مکاشفه شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایده عرضه کفشی با زیره‌ای به رنگ دیگر تا آن موقع عملی نشده بود.

کریستین لوبوتان سی‌امین سالگرد تولد کفش‌های زیره‌قرمز معروف خود را در هفته مد پاریس با اجرای رقص «اپرا کامیک» جشن گرفت و به‌زودی اولین هتل خود در پرتغال را به نام «ورمیلو» (Vermelho به معنی قرمز) افتتاح خواهد کرد.

با وجود ارائه طیف وسیعی از انواع کفش‌های تخت و پاشنه‌‌‌متوسط، کفش‌های پاشنه‌‌بلند مشکی با زیره قرمز همچنان پرفروش‌ترین مدل این نشان تجاری‌اند.

او این ایده را که کفش‌های پاشنه‌دار ضدزن‌اند رد می‌کند و به دختربچه‌ها اشاره می‌کند که کفش‌های پاشنه‌دار مادرشان را امتحان می‌کنند و می‌گوید دیدن زندگی از ارتفاعی کمی بالاتر، نوعی لذت کودکانه دارد. برای او کفش‌های پاشنه‌دار نمادی از توانمندی زنان‌اند.

کریستین لوبوتان جدیدترین مجموعه خود را که با الهام از سبک فلامنکو طراحی شده، در همکاری با «روسی دی پالما» ستاره پرزرق‌وبرق اسپانیایی که در بسیاری از فیلم‌های پدرو آلمودوار بازی کرده است، ارائه می‌کند.

بیشتر از مُد و زیبایی