حذف ویدیوی یوتیوب کشیشی که استیضاح ترامپ را «کودتای یهودیان» می‌داند

یوتیوب این ویدیو را حذف کرده ولی کانال این کشیش را تعلیق نکرده است

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا (چپ) اواخر سپتامبر آغاز رسمی تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ را اعلام کرد- AFP

یوتیوب فیلم یک کشیش اهل فلوریدا و مجری رادیویی را، که ادعا می‌کند تلاش‌ها برای استیضاح دونالد ترامپ «کودتای یهودیان» است، حذف کرده است اما کانال او همچنان فعال است.

ریک وایلز، به خاطر تئوری‌ توطئه‌‌های ضدیهودی‌اش مشهور است. او در کانال یوتیوب خود به اسم «ترونیوز» ویدیویی منتشر کرده بود و در آن گفته بود: «این شیوه کار یهودی‌ها است، آنها فریبکارند، توطئه می‌کنند، دروغ می‌گویند، و برای رسیدن به اهداف سیاسی خود هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهند.»

او در ادامه سخنان خود در این ویدیو، که 21 نوامبر منتشر شد، ادعا کرده بود که اگر ترامپ استیضاح شود کشور دچار جنگ داخلی خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای وایلز گفته بود: «به خاطر این کودتای یهودیان در ایالات متحده، ما تا کریسمس فرصت داریم موضع خود را اعلام کنیم. ما چند هفته فرصت داریم که جلوی آن را بگیریم. به همین خاطر است که من علنی و بی‌پرده حرف می‌زنم. به همین دلیل است که تمام خطرات را می‌پذیرم و می‌گویم این کودتایی به رهبری یهودیان است که می‌خواهد رئیس جمهور ایالات متحده را که طبق قانون اساسی انتخاب شده است سرنگون کند.»

این فیلم اکنون از یوتیوب حذف شده است، اما کانال این کشیش همچنان فعال است.

طبق سیاست یوتیوب، اگر کانالی در مدت سه ماه سه بار تخلف کند، برای همیشه از این وبسایت حذف خواهد شد.

روزنامه ایندیپندنت با یوتیوب تماس گرفته است تا علت فعال ماندن این کانال را جویا شود.

«ترونیوز» قبلا از کاخ سفید اعتبارنامه رسانه‌ای دریافت کرده است، و در یک کنفرانس خبری در سال 2018، ترامپ به خبرنگار این کانال اجازه داد از او سئوال کند.

وایلز قبلا گفته بود: «رسانه ما همیشه به مراسم‌ کاخ سفید دعوت می‌شود اما در همه آن‌ها شرکت نمی‌کنیم، چون بودجه و نیروی انسانی کافی نداریم تا در همه برنامه‌هایی که کاخ سفید ما را دعوت می‌کند شرکت کنیم.»

 

© The Independent

بیشتر از جهان