پرچم سرخ؛ مانور نظامی آمریکا و اسرائیل در بحبوحه تنش‌ها با ایران

اسرائیل و آمریکا به تازگی رزمایش درخت بلوط برای شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی را برگزار کرده بودند

تصویر آرشیوی-Christopher HUBENTHAL / US AIR FORCE / AFP

هم‌زمان با افزایش تنش‌ها با جمهوری اسلامی ایران، رزمایش «پرچم سرخ» با مشارکت جنگنده‌ها و سوخت‌رسان‌های پیشرفته اسرائیلی و آمریکایی روز یکشنبه ۱۲ مارس (۲۱ اسفند) در نوادا آغاز شد.

این رزمایش هوایی که قرار است تا دو هفته ادامه داشته باشد، طیف‌ گسترده‌ای از مانورهای هوایی از جمله رهگیری هواپیماها، پرواز در ارتفاع پایین، دفاع از منطقه و شبیه‌سازی حمله به قلمرو دشمن را شامل می‌شود. علاوه بر آن، در این رزمایش مشترک، هواپیماهای سوخت‌رسان نیروی هوایی اسرائیل به جنگنده‌های آمریکایی در آسمان مانور سوخت‌رسانی انجام می‌دهند.

به گزارش وب‌سایت آگنزیا نوا، هفت فروند جنگنده اف-۳۵آی و دو سوخت‌رسان بویینگ ۷۰۷ نیروی هوایی اسرائیل برای شرکت در این رزمایش وارد پایگاه نیروی هوایی نلیس در ایالت نوادا شده‌اند. هواپیماهای سوخت‌رسان آمریکایی کی‌سی۱۳۵ هم قرار است به‌زودی به ناوگان اسرائیل اضافه شوند. این هواپیماها به‌منظور حمله احتمالی اسرائیل به ایران وارد این کشور می‌شوند.

رزمایش هوایی مشترک اسرائیل و آمریکا در حالی برگزار می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ردیابی اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۸۴ درصد در تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پیوند با همین موضوع، کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا، اعلام کرد ارزیابی‌ها نشان می‌دهد اگر مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی بخواهند، می‌‌توانند ظرف تنها ۱۲ روز، مواد شکاف‌پذیر هسته‌ای لازم برای ساخت یک بمب هسته‌ای را در اختیار داشته باشد.

ارتش اسرائیل و آمریکا به‌تناوب، رزمایش‌های مشترکی را برگزار می‌کنند که گفته‌ می‌شود برای مقابله با خطر هسته‌ای شدن ایران است. رزمایش مشترک پرچم سرخ پس از رزمایش‌ اوایل ماه مارس و رزمایش ماه ژانویه برگزار می‌شود.

رزمایش ژانویه که «درخت بلوط» نام داشت، بزرگ‌ترین مانور نظامی مشترک دو کشور بود که با هدف شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای جمهوری اسلامی انجام شد.

بیشتر از جهان