برلین برای رعایت برابری جنسیتی به زنان اجازه می‌دهد در استخرهای عمومی نیمه‌‌برهنه شوند

مقام‌های شهر از این تصمیم استقبال می‌کنند زیرا این تصمیم حقوق برابر را برای همه برلینی‌ها ایجاد می‌کند

Canva

مقام‌های شهر برلین تایید کردند تمام شناگران در استخرهای عمومی برلین مجازند با بالاتنه برهنه شنا کنند.

حکم جدید پس از آن صادر شد که یک زن در واکنش به بیرون انداختنش از یک استخر روباز در پایتخت آلمان به دلیل آفتاب گرفتن با بالاتنه برهنه، اقدام قانونی کرد.

این زن که هویتش فاش نشد، برای مقابله به دفتر بازرس سنا مراجعه کرد تا استدلال کند زنان در صورت تمایل، باید اجازه داشته باشند بالاتنه‌شان را برهنه کنند.

مقام‌ها موافقت کردند که آن‌ها قربانیان تبعیض بوده‌اند و گفتند که همه مراجعان به استخرهای برلین اکنون حق دارند بالاتنه‌شان برهنه باشد.

در نتیجه این شکایت، سازمان استخرهای برلین (Baederbetriebe) که استخرهای عمومی شهر را اداره می‌کند، قوانین خود در مورد لباس را بر این اساس تغییر داد.

دوریس لیبشر، رئیس دفتر بازپرس، گفت: «دفتر بازپرس از تصمیم این سازمان بسیار استقبال می‌کند، زیرا برای همه برلینی‌ها اعم از مرد، زن یا فراجنسیتی حقوق برابر و برای کارکنان استخرها هم اطمینان قانونی ایجاد می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

لیبشر گفت: «اکنون مهم است که این مقررات به طور مداوم اعمال شوند و دیگر اخراج شدن یا حصر در خانه وجود نداشته باشد.»

طرفداران فرهنگ فرای‌کورپاکولتور (freikörperkultur) آلمان یا «فرهنگ بدن آزاد» احتمالا از نتیجه آن راضی خواهند بود.

این کشور معروف است که درباره برهنگی برای همه جنسیت‌ها رویکرد ملایمی دارد.

در سال ۲۰۲۲، چندین شهر شنای افراد با بالاتنه برهنه در استخرهای عمومی را آغاز کردند؛ از جمله زیگن در نوردراین‌وستفالن و گوتینگن در نیدرزاکسن.

هانوفر، پایتخت ایالت نیدرزاکسن، نیز مقررات آبتنی‌ کردن خود را در پایان سال ۲۰۲۲ تغییر داد و حکم داد که «در منطقه مرطوب» استخرهای شهری فقط باید «اندام جنسی اصلی» پوشانده شوند.

در حالی که فرهنگ سونا در کشورهای اسکاندیناوی مدت‌ها است که در قبال برهنگی رویکرد ملایمی اتخاذ کرده، در مورد نشان دادن بدن نیز تحولات غیرمنتظره‌ای در سراسر این قاره رخ داده است.

در سال ۲۰۱۷، مقام‌های سوییس قانون ۸۸ ساله‌ای را که به زنان اجازه می‌داد در دریاچه معروف ژنو و رودخانه رون این کشور با بالاتنه برهنه شنا کنند، لغو کردند.

با این حال، این تغییر به استخر‌های عمومی تعمیم داده نشد.

© The Independent

بیشتر از جهان