مردان در محیط کار «از آنچه خودشان تصور می‌کنند، همراهان بدتری‌اند»‌

تعداد مردانی که فکر می‌کنند «همراهان فعالی» در محیط کارند بیش از زنان است

 مردان بیشتر از زنان احتمال دارد تصور کنند در زمینه برابری جنسیتی فعالانه با همکارانشان همراهی، و از آن‌ها دفاع می‌کنند_Pexels/Antoni Shkraba

تحقیقات نشان می‌دهد که مردان بیشتر از زنان احتمال دارد تصور کنند در زمینه برابری جنسیتی فعالانه با همکارانشان همراهی، و از آن‌ها دفاع می‌کنند.

نظرسنجی از هزار و ۱۵۰ کارمند شرکت‌های‌ متوسط در فهرست «فورچون ۵۰۰» نشان داد که مردان، بسیار بیشتر از زنان احتمال دارد معتقد باشند که خود و سایر همکاران مردشان در تمام سطوح مدیریتی، در همراهی فعالانه [با تلاش زنان برای برابری جنسیتی در محیط کار] مشارکت دارند.

این مطالعه که از سوی بنیاد «اینتگریتینگ ویمن لیدرز» (IWL) انجام شد، همچنین نشان داد که مردان (۸۸ درصد) در قیاس با زنان (۷۲ درصد) بیشتر احتمال دارد که معتقد باشند شرکتشان در زمینه پیشرفت‌های زنان و رساندنشان به مسندهای رهبری، در حال پیشرفت است.

بیش از نیمی از مردان (۶۰ درصد) معتقدند که شرکت [محل کار] آنان در زمینه پیشرفت در عرصه بها دادن به تکثر، برابری و همه‌شمولی (DEI) شفاف‌تر عمل می‌کند، در حالیکه فقط ۴۶ درصد زنان چنین باوری دارند.

در سطح مدیریتی، ۷۷ درصد مردان معتقدند که بیشتر مردان مشغول به کار در شرکتشان، «همراهان فعال» یا «مدافعان علنی» ‌در زمینه برابری جنسیتی‌‌اند، حال آنکه کمتر از نیمی از زنان (۴۵ درصد) چنین اعتقادی دارند.

وقتی از شرکت‌کنندگان درباره سطوح پایین‌تر مدیریتی پرسش شد، این ارقام کاهش یافت و ۶۷ درصد مردان و ۳۶ درصد زنان چنین اعتقادی درباره سطوح مدیریتی متوسط تا بالا دارند، و ۵۱ درصد مردان و ۲۸ درصد زنان درباره سطوح  پایین مدیریتی چنین می‌پندارند.

البته طبق این بررسی آماری، احتمال آن بیشتر است که زنان سازمان خود را محل کار مطلوبی توصیه کنند و اگر شاهد پیشرفت زنان و گروه‌های کم‌حضور باشند، برای ماندن [در آن شرکت] برنامه‌ریزی کنند.

طبق توصیه این مطالعه، آموزش دادن همیاری می‌تواند وضع را عوض کند.  هرچند برنامه‌های آموزش همیاری در سازمان‌های بسیاری نسبتا نوپا است، تقریبا نیمی از شرکت‌کنندگان از وجود چنین برنامه‌هایی در شرکت‌شان خبر داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما فقط اندکی بیش از یک‌پنجم (۲۲ درصد) از این افراد عملا به سراغ چنین آموزشی رفته‌اند. در پاسخ به این پرسش که چرا در این برنامه‌ها شرکت نکرده‌اند، دلایلی که پاسخ‌دهندگان مرد ذکر کردند عبارت بود از اینکه خیلی سرشان شلوغ است، کسی آن‌ها را دعوت نکرده است، لزومی برای همیاری [در این زمینه] حس نمی‌کنند، نمی‌دانند چطور شرکت کنند، یا اینکه به سایر گروه‌های صنفی کارمندان بیشتر علاقه دارند.

اما طبق یافته‌های این بررسی، مردانی که در دوره‌های آموزش همراهی حضور می‌یابند، دو تا سه برابر محتمل‌تر است که از رفتارهای جنسیت‌زده‌ای که در محیط کار رایج است و سودی برای زنان ندارد، آگاهی یابند.

چنین رفتارهایی، ازجمله عبارتند از قطع کردن صحبت زنان، زیر سوال بردن تخصص آنان، یا اعتبار قائل نشدن برای کارشان.

طبق توصیه «هاروارد بیزینس ریویو»، برای ترویج همراهی زنان و مردان و تقویت برابری جنسیتی در محیط کار، باید آن را به «اولویت و ارزش سازمانی» تبدیل کرد.

این وضعیت در صورتی در شرکت‌ها تحققق می‌یابد که مدیران ارشد آشکارا به همراهی و همیاری [کارمندان مرد و زن در زمینه برابری جنسیتی در محیط کار] اهمیت دهند و از آن حمایت کنند و منابع را برای اقدمات کارکنان فراهم کنند.

همچنین، طبق توصیه این نشریه، سازمان‌ها باید «مجمع همیاری» ایجاد کنند تا بستری برای یادگیری و همرسانی تجارب به دیگران فراهم آید که بتوانند از همدیگر پشتیبانی کنند.

© The Independent

بیشتر از زندگی