طالبان به کاروان یک جشن عروسی شلیک کردند؛ عروس به‌قتل رسید

منابع محلی به ایندیپندنت فارسی گفتند طالبان به این دلیل کاروان عروسی را هدف گلوله قرار دادند که از خودروی حاملِ عروس «موسیقی» پخش می‌شد

منابع آگاه محلی در استان ننگرهار در شرق افغانستان به ایندیپندنت فارسی گفتند نیروهای طالبان به یک کاروان عروسی در این استان شلیک کرده و عروس را به‌قتل رسانده‌اند.

به‌گفته‌ این منابع آگاه، یک عضو گروه طالبان در منطقه «شگی»، واقع در روستای گوزکنرِ شهرستان «شیوه» در استان ننگرهار، به‌محض شنیدن صدای موسیقیِ کاروان مذکور، به سمت این خودرو شلیک کرد و نه تنها عروس را کشت بلکه دو تن از اعضای خانواده عروس را نیز مجروح کرد.

این واقعه پیش از ظهر روز جمعه، ۱۹ اسفند ۱۴۰۱، رخ داد.

یک خبرنگار محلی در استان ننگرهار که خواست نامش فاش نشود، به ایندیپندنت فارسی گفت: «با حاکم شدن طالبان، معمولا رانندگان در اتومبیل‌هایشان موسیقی نمی‌شنوند، اگر هم بشنوند، خیلی با صدای پایین. در این قضیه هم صدای موسیقی خیلی بلند بوده و هم پس از متوقف شدن این اتومبیل‌ به دست اعضای گروه طالبان، راننده و داماد به حرف‌های افراد طالبان اعتنایی نکردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به‌گفته‌ این خبرنگار محلی، ابتدا خودروی عروس و داماد متوقف می‌شود و افراد وابسته به گروه طالبان راننده و داماد را «نصیحت» می‌کنند که نباید موسیقی را آن‌قدر بلند بشنوند. او در ادامه گفت نیروهای طالبان زمانی به خودروی حامل عروس و داماد شلیک کردند که راننده بدون اعتنا به حرف‌های آن‌ها به حرکتش ادامه داد.

شماری از شهروندان افغانستان در رسانه‌های اجتماعی از این رفتار طالبان انتقاد کرده و گفتند از نظر این گروه، قتل حلال و موسیقی حرام است.

بلال سروری، روزنامه‌نگار اهل افغانستان، در صفحه‌ توییترش نوشت:«ساعت یک بعد از ظهر جمعه در کوزکنر ننگرهار، طالبان به اتومبیل‌ عروس که صدای موسیقی بلندی داشت شلیک کرده و عروس را با اصابت گلوله به سرش، کشتند. امربه معروف طالبان اینگونه است؛ قتل روا و شنیدن موسیقی در[مراسم] خوشی ناروا [است].»

با آنکه برخی منابع طالبان و رسانه‌های محلی، این حادثه را تایید کرده‌اند، اما صادق‌الله قریشی، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ننگرهار، در گفت‌وگو با ایندیپندنت فارسی وقوع این حادثه را رد کرد و گفت چنین حادثه‌ای در این استان رخ نداده است.

سال گذشته نیز حادثه مشابهی در این استان رخ داد که در جریان آن جنگجویان گروه طالبان با شلیک به کاروان یک جشن عروسی، سه نفر، از جمله عروس را زخمی کردند.