طرح جدید شورای شهر آمستردام برای تعطیلی محله جنجالی «ردلایت»

شورای شهر آمستردام پس از سال‌ها تنش میان مخالفان و حامیان ردلایت، پیشنهاد داد یک مرکز بزرگ در نقطه‌ای دیگر از شهر برای کارگران جنسی راه‌اندازی شود

در پروژه جدید شورای شهر آمستردام، مکانی بزرگ برای فعالیت کارگران جنسی در نظر گرفته شده است - traveldailymedia

پس از سال‌ها جنجال بر سر انتقال یا جابجا نکردن «ردلایت»، محله «اروتیک» و میزبان کارگران جنسی آمستردام، شورای شهر پایتخت هلند می‌گوید برای راه‌اندازی یک مرکز بزرگ به همین منظور و جابه‌جایی فعالیت‌های محله ردلایت، طرحی در نظر گرفته است.

در پروژه جدید شورای شهر آمستردام، مکانی بزرگ برای فعالیت کارگران جنسی در نظر گرفته شده است و گفته می‌شود این شورا برای آن‌ها امکان سکونت نیز فراهم می‌کند.

پلیس آمستردام از پیشنهاد شورای شهر استقبال کرده است. به گفته پلیس، مرکز جدید با توجه به اینکه روسپی‌‌‌ها را از خیابان‌های شهر منتقل می‌کند، به میزان قابل‌توجهی از جرائم می‌کاهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جابه‌جایی محله ردلایت و تعطیلی روسپی‌خانه‌ها بیشتر از یک دهه است که حامیان و مخالفان زیادی دارد و به مسئله اصلی شهرداری پایتخت هلند تبدیل شده است. اغلب ساکنان این محله مرکزی آمستردام از بالا رفتن آمار جرم و جنایت گلایه دارند و می‌گویند امیدوارند با تعطیلی روسپی‌خانه‌ها برای همیشه از آلودگی‌های صوتی و تصویری این محله نجات یابند.

شورای شهر برای راه‌اندازی مرکز بزرگ اروتیک سه منطقه در شهر آمستردام را پیشنهاد داده است. یکی از آن‌ها در نزدیکی «آژانس دارویی اتحادیه اروپا» قرار دارد.

این آژانس که پیش‌تر در لندن مستقر بود و دو سال پس از برگزیت و جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، به آمستردام منتقل شد، از پیشنهاد شورای شهر آمستردام ابراز نگرانی کرده است. آژانس دارویی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای، خطاب به اعضای شورای شهر آمستردام نوشت: «راه‌اندازی یک مرکز بزرگ اروتیک در نزدیکی ساختمان سازمان مشکلات ایمنی و امنیتی ایجاد می‌کند و برای کارکنان و هیئت‌های بازدیدکننده‌ مزاحمت به وجود می‌آورد.»

شهرداری آمستردام در پاسخ به آژانس دارویی اتحادیه اروپا تاکید کرد که مرکز پیشنهادی شورای شهر دست‌کم نیم کیلومتر با این سازمان فاصله دارد.

بیشتر از جهان