آدم‌ربایی در مکزیک؛ ۲ گروگان کشته و ۲ گروگان زنده پیدا شدند

به گفته مقامات آمریکایی یکی از دو گروگان آمریکایی که زنده پیدا شده، به‌شدت زخمی شده است

تعداد قربانیان خشونت در ماتاموروس  نامشخص باقی می‌ماند، زیرا کارتل‌ها اجساد را با خود می‌برند_ REUTERS

چهار آمریکایی که هفته گذشته برای دریافت خدمات درمانی به مکزیک سفر کرده‌ بودند، گرفتار یک تیراندازی مرگبار شدند و مردان مسلح آن‌ها را به پشت یک کامیون انداختند و با خود بردند.

فرماندار ایالت تامائولیپاس مکزیک روز سه‌شنبه گفت که از این چهار آمریکایی ربوده‌شده، ۲ نفر کشته شدند و ۲ نفر دیگر زنده پیدا شده‌اند که یکی از آنها به‌شدت زخمی‌ شده است.

این چهار آمریکایی روز جمعه با یک مینی‌ون سفید با پلاک کارولینای شمالی در حال سفر بودند. اف‌بی‌آی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آن‌ها مدت کوتاهی پس از ورود به شهر ماتاموروس مکزیک از شهر براونسویل در جنوبی‌ترین نقطه تگزاس در نزدیکی ساحل خلیج آمریکا، هدف آتش قرار گرفتند.

اف‌بی‌آی گفت که این اداره برای بازگشت قربانیان و دستگیری آدم‌ربایان ۵۰ هزار دلار جایزه در نظر گرفته است.

زلاندریا براون از زمان اطلاع از اینکه برادر کوچک‌ترش، زیندل براون، یکی از این چهار قربانی است با اف‌بی‌ای و مقام‌های محلی در تماس بوده است. او در یک مصاحبه تلفنی به آسوشیتدپرس گفت: «این مانند یک خواب بد است که آرزو می‌کنید از آن بیدار شوید. دیدن اینکه یکی از اعضای خانواده را به پشت کامیون انداخته و بربایند، باور کردنی نیست.»

براون گفت که برادرش و دو دوستش، دوست سومی را که برای جراحی در ناحیه شکم (جراحی زیبایی) به مکزیک می‌رفت، همراهی کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویدیویی که روز جمعه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، مردان مسلحی را نشان می‌دهد که در روز روشن، این چهار نفر را پشت یک پیکاپ سفید می‌انداختند. آنچه در این ویدیو دیده می‌شود این است که یکی از این چهار نفر زنده بود و در پشت پیکاپ نشسته بود، اما بقیه یا زخمی یا مرده بودند.

این صحنه، ترس و وحشتی را نشان می‌دهد که سال‌ها است در ماتاموروس حاکم است. شهری که تحت سلطه کارتل‌های قدرتمند مواد مخدر است که اغلب با هم درگیر می‌شوند. در میان این خشونت‌ها، هزاران مکزیکی تنها در ایالت تامائولیپاس ناپدید شده‌اند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادو، رئیس‌جمهوری مکزیک، روز دوشنبه بدون ارائه جزئیات گفت: «درگیری بین‌ گروه‌ها رخ داد و آن‌ها دستگیر شدند.»

سفیر ایالات متحده در مکزیک نیز روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت که آمریکایی‌ها با سلاح گرم ربوده شدند و یک شهروند بی‌گناه مکزیکی نیز در این حمله جان باخت. او گفت که سازمان‌های مختلف قضایی ایالات متحده با همتایان مکزیکی خود برای بازگرداندن افراد ناپدیدشده، همکاری می‌کنند.

تعداد قربانیان خشونت در ماتاموروس و دیگر شهرهای بزرگ مرزی تامائولیپاس اغلب نامشخص باقی می‌ماند، زیرا کارتل‌ها اجساد را با خود می‌برند. رسانه‌های محلی اغلب به‌دلیل نگرانی از امنیت خود از گزارش این وقایع خودداری می‌کنند و به همین دلیل، خلاء اطلاعاتی بزرگی در این زمینه وجود دارد.

وزارت خارجه ایالات متحده به شهروندان آمریکایی هشدار داده است که به تامائولیپاس سفر نکنند. با این حال، شهروندان آمریکایی که در براونسویل یا مناطق دیگری در تگزاس زندگی می‌کنند، اغلب برای ملاقات با اعضای خانواده یا استفاده از خدمات پزشکی یا خرید از آنجا عبور می‌کنند.  

بیشتر از جهان